Hopveld oogsten met forumleden

Gestart door Hoppenbrouwers, 26-06-2013 06:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoppenbrouwers

Citaat van: William op 12-10-2013  22:17 uOm het voor de brouwer aantrekkelijker te maken is het misschien aardig om het te koppelen aan een bierig iets aan het eind van de dag. Iets met een bockbier(dag) als hij dat ook in z'n gamma heeft. Een zaterdag zou dan helemaal mooi zijn, bv het eerste weekend van oktober of de laatste van september. En vooral lang van te voren vastleggen zodat iedereen er rekening mee kan houden.

En als het plukken niet lukt kunnen we altijd nog alleen het bockfeest vieren! :proost:
Dat was eerder ook de insteek totdat ik er achter kwam dat de brouwer daar een verlate vakantie voor in had gepland. Dat zal komend jaar in ieder geval niet meer gebeuren en zal de datum inderdaad vroeg vastgelegd worden. Hopelijk vind de hop dat ook goed en is hij met een goede zomer van 2014 op tijd rijp (dit jaar liep hij wat achter en was helaas nog niet rijp genoeg).

Herman

Als ik de oogsttijden van de hop bij mij thuis terug kijk, heb ik 1* in de laatste week van augustus geoogst (2011). In vier andere jaren was dit in week 1 en 2 van september. Meestal lees ik dat men in het zuiden mij een week voor is met plukken, dus ik zou op voorhand de 1e week van september als 1e datum prikken.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Herman op 13-10-2013  09:29 uAls ik de oogsttijden van de hop bij mij thuis terug kijk, heb ik 1* in de laatste week van augustus geoogst (2011). In vier andere jaren was dit in week 1 en 2 van september. Meestal lees ik dat men in het zuiden mij een week voor is met plukken, dus ik zou op voorhand de 1e week van september als 1e datum prikken.
Op zich een prima idee. Ik ga de datum (in overleg met de brouwer) dit jaar ver op voorhand vastleggen. Alleen de halertauer taurus is een late hop. Begin september heb ik de bellen bekeken en toen waren ze nog niet echt knisperend rijp. Wellicht lag het ook aan de zomer maar enfin.
Het zal denk ik half september worden.

Binnenkort overleggen en dan kijk ik wat we erbij kunnen verzinnen. Hou jullie op de hoogte.

RobinB

Synchroniseer het anders met de hopoogst feesten van Gulpener?
Dat is ook elk jaar redelijk ruim vantevoren bekend.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.