Aangezien de titel van deze thread "Alles over 5 liter partyvaatjes" is kwam ik tot de conclusie dat het hiernamaals van een partyvaatje er ook wel onder kon vallen. In mijn geval had hij zijn leven niet goed geleefd (bij het eerste gebruik opgebold) en het vaatje is naar het vagevuur gegaan.
Zie hier iets leuks dat je met een 5 liter vaatje kan doen nadat hij niet meer bruikbaar is voor bier.
Men kan beginnen met het doorzagen van het vaatje, ik heb hem op een derde doorgezaagd zodoende dat de bovenkant met het gat het grootste deel wordt. Dit heb ik gedaan met een decoupeerzaag. Elk andere zaag zal ook wel werken.

Vervolgens heb ik van het grote deel de rand omgeslagen.

Dusdanig dat het gedeelte dat ik om heb geslagen weer vlak ligt tegen het grote deel. Dit is alleen voor gebruikersgenot, je kunt je minder snel snijden hierdoor.
Vervolgens heb ik een laagje gemaakt van de recente C1000 folder en er een laagje BBQ kooltjes op gedaan. Als slagroom op de cake heb ik er ook een scheutje lampolie bijgedaan.
Het enig wat nog nodig is, is een vuurtje.

Het resultaat is een prachtig klein vuurtje dat, tot mijn spijt, met BBQ kooltjes niet fatsoenlijk blijft branden. Na de introductie van kleine stukjes hout bleef hij wel veel mooier branden. (tip voor mijzelf, kleine handbijl opscharrelen)
Tevens is het aansteken met papier wel de bedoeling dat het gaatje onderin open blijft. Een andere tip zou kunnen zijn om een roostertje te maken zodat de lucht aan de onderkant niet zo snel geblokkeerd zal worden.
Nu kun je volledig in stijl, na de BBQ, waarbij je eigen bier dronk nog lekker even buiten genieten met een leuk brandertje.

mvg
db