Je wil dus wel de lusten en niet de lasten.
Laten we wel zijn: financiële lusten zitten er natuurlijk niet aan als je hele kleine hoeveelheden brouwt en verkoopt. Alleen de voldoening om iemand een plezier te doen hem/haar een lekker biertje voor te zetten dat is de lust, naast het lekker bezig zijn....
Maar waarom dan een enorme berg papieren ingevuld moeten worden en alles gewogen moet worden op dezelfde manier als je een groot bedrijf op gaat starten....ik weet het niet.
Als je nuchter en zakelijk bent lijkt me dit niet verstandig, want in het begin gaat het -behalve de andere flinke investeringen- je alleen extra geld kosten om 'legaal' bezig te zijn.
Het zou mooi zijn als kleine bedrijven die -ik noem maar wat- max 500hl per jaar maken volledig vrijgesteld zouden zijn,
en bedrijven die tussen 500 en 2000hl beperkte vrijstelling krijgen....
Naar mijn idee zal onze economie door dit soort drempelverlagende maatregelen en verminderde knellende regelgeving eindelijk weer een positieve stimulans krijgen. (Temeer omdat steeds vaker aan het licht komt dat mulitnationals vaak voordelige deals sluiten met overheden en hierdoor grote financiële voordelen hebben, wat gezonde concurrentie in de weg staat).
Groetjes, Toon