Beginnen

Gestart door DanielK, 07-06-2013 17:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielK

IK zal me eerst even voorstellen. Ik ben Daniël en ben 24 jaar. Al een tijdje wil ik zelf een biertje brouwen. Na een lange tijd de knoop doorgehakt en een starters setje besteld. Ik begin eerst maar maar met een blik extract. eerst maar eens kijken of het wat is voordat ik al die dure apparatuur aan ga schaffen ;) ik hoop dat ik snel kan beginnen aan mijn eerste biertje ;D

Groeten D

Adbrouwt

Citaat van: DanielK op 07-06-2013  17:24 uik hoop dat ik snel kan beginnen aan mijn eerste biertje ;D
Welkom, je haalt meteen de belangrijkste les aan. 1) geduld :)

bjorri

Welkom,

Het eerste half jaar is inderdaad in het teken van: ga ik door of geef ik nog meer geld uit. Gelukkig kan je wel je spullen in een paar fases aanschaffen als je begint met blikbrouwen. Bij moutexract heb je al meer nodig en bij volmout nog meer. Daarna hoef je voornamelijk alleen nog maar grondstoffen aan te schaffen.

Reinout


René K

Welkom Daniel! Veel succes met je nieuwe hobby. Je bent op de juiste plek gekomen om kennis te vergaren. Lees veel en vraag veel (nadat je de zoekfunctie gebruikt hebt ;)). Heb je de kans om een keer met een brouwer bij jou uit de buurt mee te kijken? Zelf heb ik dit wel gedaan voordat ik begon en op die manier leer je al heel veel. De theorie kan nogal veel zijn als alles nieuw is, meekijken kan dan heel verhelderend werken.

DanielK

Citaat van: Adbrouwt op 07-06-2013  17:48 uWelkom, je haalt meteen de belangrijkste les aan. 1) geduld :)

Ik bedoelde eigenlijk beginnen met brouwen van mijn eerste biertje. ;) Maar het geduld zal ook moeilijk worden  ;) :P

Ik heb mijn setje inmiddels binnen gekregen. Snel aan de slag! ;D

DanielK

Zo! Mijn eerste brouwsel staat te gisten. Hopen dat het wat wordt. ???

bert braadslee

Wat wort het? Wat voor blik heb je gekozen? Gebruik je de standaard gist of heb je een andere gist uitgekozen?

DanielK

Het moet een pils worden. Ik weet dat dit niet de verstandigste keus is als beginner. maar dat las ik pas toen ik het blik al gekocht had. verder gebruik ik gewoon de standaard meegeleverde gist. Heb voor de zekerheid ook nog maar een blik Diablo >:D en een blik Gallia  :proost: besteld voor als het mislukt. maar ik houd gewoon de goede moed erin. ;)

DanielK

Mijn eerste brouwsel is uiteindelijk toch de Galia geworden. Inmiddels staat deze 9 dagen op de fles. Om eerlijk te zijn kon ik me niet inhouden om al te proeven. De smaak was nu al goed. :D ik hoop dat ik me een beetje in kan houden tot de 4 weken rijping officieel voorbij zijn :P

Jacques

Citaat van: DanielK op 04-07-2013  17:35 uOm eerlijk te zijn kon ik me niet inhouden om al te proeven. De smaak was nu al goed. :D ik hoop dat ik me een beetje in kan houden tot de 4 weken rijping officieel voorbij zijn :P

Daar hoef je niet per se op te wachten. Niets is mooier dan de smaakontwikkeling van bier in de gaten te houden. Zo om de week een flesje openen kan heel leerzaam zijn. En als het bier te snel op is brouw je gewoon opnieuw.  :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.