Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Zilverpint

Gestart door MO, 18-03-2005 10:12 u

Vorige topic - Volgende topic

MO

Ik zou hier graag mijn proefervaring met jullie delen maar er is helaas niet meer te melden dan mijn frustratie. Gisteren ontdekt dat zowel in de Gall&Gall in Oss als in Berghem (dorp bij Oss) de winkelier nog nooit van dit bier had gehoord. De verdeling van de bieren, zogenaamd exclusief bij de Gall&Gall, alleen in maart en april, laat dus zwaar te wensen over.

Iemand dit bier al wel ergens gevonden?

roco

inderdaad Mo,nog niet gevonden maar bij de gall & gall in goes zeiden ze dat ze volgende week een levering krijgen.
nog maar even geduld denk ik maar :slaperig:

groeten
roco

Gio

op de site van G&G komt dit bier niet voor  :(
Op de site van PINT wordt verwezen naar G&G.
Ik ga morgen eens vragen in een G&G Den Bosch, want ben nu toch wel nieuwsgierig naar dit bier...

GIO

Caspar

Nog niet tegen gekomen, maar ik heb mijn viltjes klaarliggen ;)

Titus

Hoi MO,
je hebt mijn interesse gewekt! Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Kun je iets meer vertellen over dit bier. Hoe kom je aan de naam? Is het nieuw? Belgisch? Nederlands?

Greetz,
Titus

Caspar

Hai Titus,

Zilverpint is een jubeleumbier van Pint Magazine... wat voor soort bier het precies is  :weetniet:

Titus

Ha Caspar,
Kun je me ook vertellen wat Pint Magazine is? Een brouwer?
Ook hier heb ik nooit van gehoord of vraag ik nu iets heel raars?

groet,
Titus

Herman

Hoi Titus,

Bierliefhebber en nog nooit van PINT gehoord? PINT=Promotie Informatie Traditioneel bier
Zie hier.

Herman

Titus

Hoi Herman,

van PINT natuurlijk wel maar ik lag die niet met de link naar Pint Magazine.

roco

hoi

zilverpint is schijnbaar een biervan hoge gisting  een donkere tripel van8% gebrouwen bij hertog jan

groeten
roco

MO

En deze maand van het vat bij de ABT cafes (speciaal voor Titus: http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/). Maar dus nergens in een Gall&Gall te vinden

MO

Dit las ik zojuist op de PINT site.

Zilverpint niet overal op de fles
Helaas hebben we moeten constateren dat ons jubileumbier nog niet bij alle 501 vestigingen van Gall&Gall te koop is. Dit ligt aan het individuele inkoopbeleid van sommige filialen, want elke winkel kan het wél bestellen. Mocht je problemen hebben om Zilverpint te kopen, meld het dan aan ons via Frank Boogaard met vermelding van de datum van bezoek en de precieze locatie van het Gall&Gall-filiaal.
We zullen zeker proberen om het alsnog voor elkaar te krijgen, maar kunnen helaas niets garanderen. Overigens zijn er ook genoeg filialen die het bier wél kunnen leveren en er soms actief promotie voor maken. Ook de introductie van het vatenbier bij de ABT-cafés is gelukkig vlekkeloos verlopen.

Jaap

Op Ameland is het grappig genoeg wel verkrijgbaar. Heb 2 flessen gekocht, zal ze morgen eens proeven... 

Jaap

roco

hallo bierliefhebbers,

ik kan niet anders zeggen,dat zilverpint is erg lekker!  :duimop: mee eens?

groeten roco

Herman

Ik vind hem niet lekker. Ik heb een glas opgedronken, maar heb de rest weggespoeld, te zoet voor mijn papillen. Te zoet, te veel snoepjes en te weinig hop.

roco

vreemd,zo zoet vond ik hem niet.en ik hou ook niet van zoet bier.
ik vond de balans tripel / dubbel wel goed.

groeten
roco

Drents Hopbier

Hallo,
Ik heb 1 fles (gedeeltelijk) opgeofferd aan wat analyses. Resultaat staat op
http://home.wanadoo.nl/hoorns.hopbier/vergelijking%20tripels%20bndestem.htm
samen met analyses van andere Tripels met smaakomschrijvingen en beoordeling door proefpanel en analyses gedaan door Proefbrouwerij in Lochristi.
Hans

Titus

Heb van de week ook de zilverpint gevonden bij Gal en gal in Nieuw Vennep.
Direct gekocht en koud gezet.
geproefd samen met mijn buurman.
Sorry maar ik vond mijn niet lekker. Als tripel vind ik 'm volledig mislukt. Ik vond de kleur ook alles behalve aantrekkelijk
Een tweede fles zal ik absoluut niet kopen.

smaken verschillen.....................

groet,
Titus

roco

hoi allemaal,

pas weer eens een fles zilverpint gekocht ,omdat het bier de 1e keer mij prima smaakte.
Maar tot mijn verbazing smaakte hij mijn totaal niet.kurksmaak,lichte oxidatie en geen schuim.ik begrijp niet dat er zoveel verschil in twee flessen kan zitten.
er moet haast wel wat misgegaan zijn bij het afvullen. :duimonder:

voor mij geen zilverpinten meer,ik hoop dat de goude pint beter gaat smaken!

groeten,
roco

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.