https://www.braumarkt.com/afvultoestel-hobby-3-bekken.html
Scrollend over de verschillende pagina's met apparatuur om mee te bottelen kwam ik een afvulapparaat tegen dat drie flessen tegelijk kan vullen en niet eens zo duur is. Aangezien ik 60 tot 90 liter per maand aan cider bottel dacht ik DOEN DOEN DOEN!!
Als je hem dan in handen hebt lijkt hij een stuk minder qualitatief dan op het fotootje, maar ik denk altijd "Whatever works!". Tijd om hem uit te proberen dus. Een kleine opsomming voor de gene die ook overweegt om hem te halen. Dit ging er (ongeveer chronologisch) door mijn hoofd toen ik ermee ging werken:
- Een interresant idee om een heveltechniek als die te gebruiken.
- Het lijkt me wel lastig schoonmaken, dat wel.
-
****** ranzig eigenlijk dat je hem met de mond moet aan zuigen, direct schoonmaken dan maar.
- Well what the
******? De vlotter met stop hoort toch de toevoer af te sluiten? Hoezo overstroomt hij dan? Cider all over da place....
- He waarom stopt dat ding nou? Verrek, nu doen nog maar twee koppen het.
- Oh, ja logisch je moet wroeten aan die kop om hem weer los te krijgen, want het momentum is niet groot genoeg om de fles het werk zelf te laten doen. Wat is dit voor een maandagochtend ontwerp?
- Hoezo blijft dat
****** doorlopen zonder fles? Daarvoor zit stop er toch op? Dat ding werkt voor geen
******!
- Nog meer cider op de vloer...
- En op mijn broek.
- Ongelijk gevulde flessen? Ach ik had al wel besloten om hem nooit meer te gebruiken.
- Oja, natuurlijk, kan er ook nog wel bij, de laatste drie flessen zijn natuurlijk nooit precies vol.
- En wat doe ik nu met dat bad aan cider dat overblijft?
- Ik schop dit
****** NU in elkaar.
- Nee beter nog, ik schrijf een review, geef hem weg voor een fles van iemands zelfgemaakte drank aan iemand die hem wil proberen en daarna schoppen we hem met zijn tweeën in elkaar! Meer zielen, meer vreugd, is ie toch nog ergens goed voor.
Dus bij deze, wil je hem proberen en woon je in de buurt van Zwolle? je kan hem op komen halen tegen een fles zelfgemaakte drank, me dan later opbellen en dan schoppen we hem met zijn tweeën in elkaar!
EDIT: de meest aanstootgevende taal door forumbeheer weggebliebt