Beginneling Jeroen

Gestart door bierfan, 23-05-2013 14:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bierfan

Hallo,

Mijn naam is Jeroen forumnaam bierfan. Jeroen is ook maar zo saai...
Al jaren ben ik van plan om bier te brouwen, maar nooit is het er van gekomen, maar nu moet het toch eens echt gaan gebeuren.
Heb hier ook al met regelmaat meegelezen.

Ik ben van plan om morgen naar Brouwland of Brouwmarkt te gaan voor de resterende spullen die ik nog moet hebben.
Ik twijfel alleen nog of ik voor gas of elektrisch ga, maar dat kunnen ze me daar wel adviseren hoop ik. (Of jullie misschien?)

Gr, Jeroen

tjleet

Goed bezig Jeroen.
Elektrisch of gas... tsja, dat zijn toch echt persoonlijke voorkeuren.
Ik gebruik zelf gas omdat ik dat gewend ben en fijn vind werken. Ik vind het zelf wat beter en fijner te regelen dan elektrisch. Daar kook ik dagelijks op en kan er maar niet aan wennen.

John

Als ik het over zou kunnen doen zou ik kiezen voor electra:is wat makkelijker te automatiseren dan gas en wat veiliger. Overigens ben ik wel tevreden met gas zoals ik nu heb.

bierfan

Als beide even goed zou werken, dan kies ik zelf ook liever voor elektrisch.
Grote brouwsels zullen het niet worden denk ik. Hooguit 20 liter, in het begin zelfs maar 10 liter denk ik.

Nog voorkeur voor winkel? Ik woon even ver van Brouwland dan van Brouwmarkt. Allebei een eind rijden dus.
Wil dus wel graag slagen in 1 winkel.

seed7

Citaat van: tjleet op 23-05-2013  15:20 uElektrisch of gas... tsja,

Ik maisch elektrisch en kook vervolgens op gas. Hoewel er ook water middels gas verwarmd tot 60°C wordt voor het de maischpan in gaat.

Ingo

bierfan

Dat is inderdaad ook geen gek idee. Brander en weckpan heb ik namelijk al staan.
Moet ik alleen op zoek naar een geschikte elektrische maischpan.

Neetje

Hallo Bierfan,
Woon je zeker in de buurt van Den Bosch.

bierfan

Ik ben inderdaad een rasachte Brabander.. :)

heijligers

Welkom Jeroen,

Als je een aardige wokbrander in gasfornuis hebt zitten zou ik voor gas gaan, als je tevens de keuken voor het brouwen kunt (mag) gebruiken.
Zelf gebruik ik (oude) emaillen weckketels van 27 liter op een 3,.. kW wokbrander.

Ik ben zelf nooit bij Brouwmarkt geweest, wel bij Brouwland wat vanuit Geldrop dan weer dichterbij is.

Succes en plezier met het brouwen  :brouwen: en keuren  :biersmile:.

Groeten  :degroeten:

Maarten

bierfan

Hoi,

De keuken kan ik wel gebruiken, maar daar zit een keramische kookplaat in.
Ik heb wel een losse gasbrander waarmee het evt zou kunnen.

Ik ga er nog ff een nachtje over slapen denk ik.

Gr, Jeroen

jeroenvk

Hoi jeroen, welkom mede-beginneling. Wel jammer dat je bij je eerste berichtje gelijk zegt dat ik saai ben.

gr
jeroen

bierfan

Jij niet, alleen je naam.. :D

jeroenvk

Haha, was maar geintje natuurlijk...

jeroen

bierfan

Nou, vandaag de resterende spullen besteld bij Brouwmarkt. Had geen zin om een eind te rijden.
Die zijn echt snel. Vanmiddag besteld, 2 uur later een mail waarin staat dat het al verzonden is.

Heb gekozen voor gas. Ik had nog 2 grote pannen en een mammoet Brander. Heb dus voor de goedkoopste oplossing gekozen.
Binnenkort mijn eerste bier brouwen. Ben benieuwd!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.