2e brouwsel -> Karmeliet kloon

Gestart door Erwin1976, 21-05-2013 20:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: Erwin1976 op 16-06-2013  13:43 uHoudt dit dan ook in dat je hoofdgisting met minder gist geschiet dan?
Stel; je doet weinig gist in je wort, en je Laat het staan.
Komt de gisting dan nog wel op gang, en worden dan alle suikers wel omgezet in koolzuur en alcohol?
Duurt het dan gewoon langer of wordt niet alles vergist?

De hoofdgisting hoort met voldoende actieve gist uitgevoerd te worden. Als je met weinig gist vergist krijg je een slepende vergisting en dat is iets wat je niet wilt hebben.

Waar ik voor pleit is het bier niet te lang op de gist te laten staan tijdens de nagisting. Een lastig advies omdat het bier wel volledig moet uitgisten. Om vast te stellen dat het bier uitgegist is dien je een paar keer te meten en het waterslot in de gaten houden. Zodra je vastgesteld hebt dat er geen waarneembare vergisting meer plaatsvindt hoor je te bottelen. Laat het bier niet langer in contact met een overmaat aan gist dan nodig is.

Erwin1976

Citaat van: RobinB op 16-06-2013  14:31 uZoek eens naar hevels met een droesemkop, dat vergemakkelijkt het leven aanzienlijk.

Inmiddels besteld  ;)

@ Jacques
Slepende vergisting?
Even de Wiki geraadpleegd... volgens mij ligt hij er uit. Ik zoek het morgen wel op. Bedankt in ieder geval.

Erwin1976

Citaat van: Erwin1976 op 16-06-2013  23:19 uInmiddels besteld  ;)

Werkt als een trein!

Helemaal geweldig

RobinB


Erwin1976


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.