Sponsje vastmaken aan gistvat

Gestart door orangeloo, 16-05-2013 11:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

orangeloo

Nu zag ik laats hier op het forum een foto van iemand die zijn sponsje met een spanbandje aan zijn gist vat had gemaakt.
Ik dacht toen dat is een stuk handiger als die ducktape  ^-^ die ik gebruik, daar moet ik eens achter aan...
En bij de Action gevonden: 2 stuks in een mooi tasje voor de luttele prijs van € 1,95.  :brouwen:

Ook handig om isolatiemateriaal rond je maischketel de bevestigen trouwens... :biersmile:


heijligers

Zo doe ik het inderdaad ook al sinds ik mijn gistkast in gebruik heb. Ik heb alleen een blauw bandje en gebruik een zeemsponsje  ;D

Hoppenbrouwers

Doe het vanaf het begin af aan al zo. Goede tip van mijn brouwmentor ;). Werkt in ieder geval prima (en als je een keer met een aanhanger rijdt heb je dual purpose)

Hans VH

Ben ik een brouwanalfabeet als ik vraag waarom dat sponsje moet dienen?

tjleet

Dat sponsje dient ervoor dat de vat temperatuur wordt gemeten en niet de omgevingstemperatuur.
Daar bevestig je dus je temperatuur sensor onder...

ThomasM

Ik heb een schuursponsje met het groene gedeelte naar buiten, vastgemaakt met duct tape.

orangeloo

Citaat van: ThomasM op 16-05-2013  12:16 uIk heb een schuursponsje met het groene gedeelte naar buiten, vastgemaakt met duct tape.

Dat deed ik ook altijd, maar die rol raakt een keer op ^-^ en dan is zo'n spanbandje een zeer goedkoop alternatief dat niet "op" raakt  :brouwen:

de7geitjes


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.