Afdichtring van tapstang van biervat alumasc

Gestart door brouwerij Het Portiek, 13-05-2013 18:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brouwerij Het Portiek

Hallo collega`s,

Weet iemand waar ik de afdichtingsring van de tapstang van het merk alumasc kan bekomen.
Na het losdraaien van de schuifkoppeling van betreffende tapstang bleek de rubber ring (diam.± 45 mm) beschadigd.
Ik heb reeds in sanitair shops geinformeerd en ook op internet nagezocht maar zonder resultaat echter.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

groeten
Het portiek.

Jacques

Even zoeken leerde mij dat deze koppeling door meerdere brouwerijen gebruikt worden.
Zie hier.

Met deze kennis kun je waarschijnlijk wel terecht bij diverse leveranciers van tapinstallaties zoals tapclean.

Zie ook https://tapclean.nl/index.php?action=extra&extra=A_tapkop_welke_brouwerij&lang=NL

brouwerij Het Portiek

Hallo Jacques,
Bedankt voor je reactie,
Groeten
Brouwerij het portiek

EW

Beste heren,

Ik heb het zelfde probleem, is er iemand die weet waar ik deze rubbers uiteindelijk zou kunnen kopen?
Het is een 20 liter Jupiler Alumasc...

Groeten en bedankt,

Edwin

Jacques

Je zou even kunnen informeren bij Ad Merkx in Drunen (0620434529). Hij heeft allerlei tapmateriaal en is er niet te duur mee. Maar ook andere leveranciers van tapinstallaties zullen je denk ik kunnen helpen. Een belletje is zo gepleegd.

EW

Even ter verduidelijking, het gaat hierbij om de rubber afdichtring die tevoorschijn komt bij het verwijderen van de tapstang uit het vat. Dus het rubber dat ervoor zorgt dat de afdichting tussen de tapstang en het fust wordt gegarandeerd in het fust....

Hopelijk heb ik het nu eenduidig neergeschreven...

Jacques

Citaat van: EW op 15-04-2014  00:44 uEven ter verduidelijking, het gaat hierbij om de rubber afdichtring die tevoorschijn komt bij het verwijderen van de tapstang uit het vat. Dus het rubber dat ervoor zorgt dat de afdichting tussen de tapstang en het fust wordt gegarandeerd in het fust....

Hopelijk heb ik het nu eenduidig neergeschreven...

Als je Ad Merkx belt zal hij wel begrijpen wat je bedoelt.  ;)

EW

Bedankt Jacques,

Ik ga het proberen, ik laat wel even weten of het gelukt is, zodoende kan iemand anders er zijn voordeel mee doen!

Edwin

Stefan013

Even een oude topic ophalen...

Hierbij hetzelfde probleem; de rubber afdichtingsring van alumasc fust tapstang (type a) is niet alles meer. Waar kan ik zo'n ring kopen?

beermenke

Mocht je er geen vinden. Volgens mijn echtgenote bewaar ik teveel en die ring zal ongetwijfeld ergens in n doosje zitten. Deze komen wel uit gewone 30 en 50 litervaten

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.