Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hopsoorten  (gelezen 2430 keer)

Offline mickey

• Senior lid
  • Land: nl
  • Een lekker Gevalletje
Hopsoorten
« Gepost op: 22-04-2013 13:21 u »
Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een site gezien met veel soorten hop.
Het was een site waar bitter- en aromahop op stonden met alfagehalte en de vervang soorten. Jammer genoeg heb ik deze niet onder mijn favorieten gezet.
Het was een Nederlandstalige site, wie kan mij helpen om deze terug te vinden.

Gr Mickey

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re: Hoppe soorten
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2013 13:25 u »
Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een site gezien met veel soorten hop.
Het was een site waar bitter- en aromahop op stonden met alfagehalte en de vervang soorten. Jammer genoeg heb ik deze niet onder mijn favorieten gezet.
Het was een Nederlandstalige site, wie kan mij helpen om deze terug te vinden.

Gr Mickey

Dit soort informatie vind je ook in BrouwHulp en BrouwVisie.

Offline Shaytan

• Vol lid
  • Land: cn
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
    • Heavy birtH
Re: Hopsoorten
« Reactie #2 Gepost op: 13-05-2013 15:56 u »

Ik vond op de Beijingse meetup van de Homebrewers Society deze afbeelding. Ik weet niet precies hoe ik dit moet lezen. Is aan de buitenkant meer extreem en in het midden meer gematigd? Dat zou me logisch lijken.

Ik heb tot nu toe een Perle (Hallertau), Saaz en een Golding gebruikt, maar die Chinezen gaven natuurlijk niet aan WAT voor Golding. Ik geloof niet dat die Golding me echt is opgevallen, die Saaz en Hallertau waren wel duidelijk verschillend en die S (also spicy) van de Perle komt ook duidelijk overeen met mijn persoonlijke begrippensysteem.

Ik ben nog niet met BrouwVisie bezig, dus ik weet niet wat daar over de hops vermeld staat, maar hoe moet ik de smaak 'Evergreen' duiden? En 'Herbal'? Fruity, spicy, floral, earthy/grassy spreken wel voor zich. Moet ik bij 'herbal' aan oregano of dragon denken, om maar eens een paar kruiden te noemen?

Dank.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Hopsoorten
« Reactie #3 Gepost op: 13-05-2013 20:16 u »
Herbal is kruidig.
Wat men precies met Evergreen hop bedoelt is mij ook niet duidelijk.

Overigens wel een leuk overzicht ik kende het nog niet.

Tags: