Hopsoorten

Gestart door mickey, 22-04-2013 13:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickey

Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een site gezien met veel soorten hop.
Het was een site waar bitter- en aromahop op stonden met alfagehalte en de vervang soorten. Jammer genoeg heb ik deze niet onder mijn favorieten gezet.
Het was een Nederlandstalige site, wie kan mij helpen om deze terug te vinden.


Gr Mickey

Adrie

Citaat van: mickey op 22-04-2013  13:21 uHallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een site gezien met veel soorten hop.
Het was een site waar bitter- en aromahop op stonden met alfagehalte en de vervang soorten. Jammer genoeg heb ik deze niet onder mijn favorieten gezet.
Het was een Nederlandstalige site, wie kan mij helpen om deze terug te vinden.


Gr Mickey

Dit soort informatie vind je ook in BrouwHulp en BrouwVisie.

Shaytan



Ik vond op de Beijingse meetup van de Homebrewers Society deze afbeelding. Ik weet niet precies hoe ik dit moet lezen. Is aan de buitenkant meer extreem en in het midden meer gematigd? Dat zou me logisch lijken.

Ik heb tot nu toe een Perle (Hallertau), Saaz en een Golding gebruikt, maar die Chinezen gaven natuurlijk niet aan WAT voor Golding. Ik geloof niet dat die Golding me echt is opgevallen, die Saaz en Hallertau waren wel duidelijk verschillend en die S (also spicy) van de Perle komt ook duidelijk overeen met mijn persoonlijke begrippensysteem.

Ik ben nog niet met BrouwVisie bezig, dus ik weet niet wat daar over de hops vermeld staat, maar hoe moet ik de smaak 'Evergreen' duiden? En 'Herbal'? Fruity, spicy, floral, earthy/grassy spreken wel voor zich. Moet ik bij 'herbal' aan oregano of dragon denken, om maar eens een paar kruiden te noemen?

Dank.

Jacques

Herbal is kruidig.
Wat men precies met Evergreen hop bedoelt is mij ook niet duidelijk.

Overigens wel een leuk overzicht ik kende het nog niet.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.