Doorvoer maken in koperen ketel

Gestart door RBV, 24-04-2013 22:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RBV

Ik ben van plan om een HERMS installatie te maken met 3 koperen ketels.
Op het moment ben ik bezig met het bij elkaar sprokkelen van de benodigde materialen.
In de koperen ketels wil ik graag doorvoeren maken dmv een knelkoppeling van 15 mm naar 12 mm waar ik dan op de buitenkant een schroefbus met 3/8" binnendraad en 15 mm knel wil eindigen zodat ik daar een kogelkraan op aan kan sluiten.
Nu is mijn vraag hoe ik dit waterdicht ga krijgen?
Ik heb al meerdere posts bekeken en de meeste mensen hier geven voorkeur om een holle koperen afsluitring te gebruiken maar ik kan deze nergens vinden.
Na uren te speuren op het internet naar deze ringen heb ik alleen vlakke koperen ringen kunnen vinden. Werkt dit ook?
Kan iemand mij vertellen waar ik deze holle koperen ringen kan verkrijgen?
misschien dat iemand een andere manier weet om een waterdichte doorvoer te maken?
Natuurlijk zou ik ook een gesoldeerde doorvoer kunnen maken aangezien ik met koper werk maar mijn voorkeur gaat uit om het demontabel te houden ivm het reinigen en schoon houden het geheel.
Ik hoop dat jullie tips hebben ;-)

hansm

Citaat van: RBV op 24-04-2013  22:40 uKan iemand mij vertellen waar ik deze holle koperen ringen kan verkrijgen?

Bij een automaterialen-zaak.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.