Gist voor de hergisting

Gestart door Kokkebil, 17-04-2013 13:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: Shaytan op 08-05-2013  05:54 uEr is overigens geen wiki over bottelen/hergisting.  ;)

Suiker bij je jongbier en dan bier in je flesje doen.... daar heb je toch geen wiki voor nodig?  ;)

Shaytan

Heb je de discussie gevolgd, Oscar? Ik snapte niet wat jullie met suiker per liter bedoelden. Nou weet ik uit ervaring ook dat suiker niet zo goed oplost in koud water en suikerwater aan mijn jongbier toevoegen was precies wat ik gedaan heb.

Kokkebil

Bier heeft nu 2,5 week op kamertemperatuur hergist op fles.

Ik heb gehandeld zoals hier geadviseerd.
8 g suiker per liter en ook extra gist toegevoegd, opgekweekt van slurry en appelsap.

Toch nog weinig koolzuur,vind ik. Heeft het zin om nog langer te laten staan of help dat niet meer?

Henielma

8 gram suiker is echt wel ruim voldoende. Wat is bij jou kamertemperatuur? Bij hergisting moet je denken aan continue 21 ..23 ºC. Anders nog een keer de flesjes schudden zodat de gist weer loskomt van de bodem.

Kokkebil

Citaat van: Henielma op 10-06-2013  23:07 u8 gram suiker is echt wel ruim voldoende. Wat is bij jou kamertemperatuur? Bij hergisting moet je denken aan continue 21 ..23 ºC. Anders nog een keer de flesjes schudden zodat de gist weer loskomt van de bodem.

21-24°C is het continu geweest!
Misschien de eerste week 's nacht wat lager!
 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.