Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Broeder plaatst wat weer etiketten, deel 9  (gelezen 2861 keer)

Offline broeder

• Super lid
  • Land: nl
  • Natuurlijk PINT-lid... Jij toch ook?
Broeder plaatst wat weer etiketten, deel 9
« Gepost op: 14-04-2013 19:10 u »
deel 9      deel 9     deel 9   deel 9      deel 9     deel 9   deel 9      deel 9     deel 9   deel 9      deel 9     deel 9
Zo daar ben ik weer met een paar etiketten.
Heb je de voorgaande series gemist klik dan HIER
Om dat ik de mogelijkheden kan benutten van de drukkerij waar ik werk,
maak ik daar natuurlijk gretig gebruik van. Naast het drukken van etiketten maak ik natuurlijk ook veel andere grafische (hoog)standjes.
Omdat het inmiddels wel veel is heb ik een deal met mijn baas om het een en ander tegen kostprijs te maken.
Bijvoorbeeld heb ik voor onze bierclubje de “Happy Hoppers” in het kader van het bokbierfestival in 2010 “taphangers gemaakt”.
Deze zijn al eerder gepubliceerd, wil je ze alsnog bekijken klik dan even HIER

Inmiddels de etiketten uit 2011 met als eerste Gooisch Ale
We beginnen nu met een etiket, welke ik al langere tijd gebruik voor een mooie Westmalle-achtige tripel.
Deze tripel is al langere tijd een succesformule in onze brouwclub. Een van de leden kwam met het recept en daar
zijn we hem nog steeds dankbaar voor (maar dat vertellen we hem lekker niet).
Ik heb dit etiket niet eerder geplaatst, omdat ik van de oudere versies geen bestanden meer had.
Nu van dit jaar wel de digitale versie ervan. Geeft toch wel een veel mooiere indruk dan een gescand exemplaar.
De foto is van een mooie oude kroeg in het Hilversumse.

Trol, ook al een biertje welke we bij de Happy Hoppers meerder keren gebrouwd hebben.
Het succes van dit bier was nogal wisselend (de juiste hoppen waren niet altijd verkrijgbaar).
Of daar de smaakafwijking volledig aan toe te wijzen is, is nog niet geheel duidelijk.
Hoewel we de Trol in 2012 (ja… ik kan kijken in de toekomst) weer opnieuw gebrouwen hebben met de juiste hopjes,
een weer prima resultaat opgeleverd heeft.
De kop op de foto is van een klein beeldje in het wereldtuinencomplex Monte Verde in Limburg. Ben je daar in de buurt
trek er dan een dagje voor uit, zeker de moeite waard.

En dan nu naar het jaar 2012, want de andere brouwsels in 2011 kregen al eerder gepubliceerde etiketten, weliswaar
met een ander vervolgnummer.
Nu een zeer geslaagde Alt, bij mij althans. Want de andere leden van de Happy Hoppers produceerden alleen maar
ploffende flesjes en rare smaakjes. Zijn zij zo slecht of ben ik zo goed of ben ik een enorme mazzelpik…
Wie zonder brouwfouten zijt, werpe de eerste fles. :neenee:

Volgende keer de laatste serie,
broeder Willem

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Land: nl
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
Re: Broeder plaatst wat weer etiketten, deel 9
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2013 21:29 u »
Wederom top.  :groots: Ik heb in Bussum de etiketten in het echt mogen bewonderen en ze zijn werkelijk prachtig in het echt. Ook de inhoud is prachtig maar daar gaat dit topic niet over. De grote zes op de gooisch ale verraad dat het al het zesde brouwsel van dit bier is. Smaakvol versie beheer op het etiket.

Mooi om zo'n baas te hebben en lekker mooie plaatjes op je flessen te kunnen plakken. Tja dan blijf ik maar verder aanmodderen met mijn inktjet printer  :huilen:

Tags: