Hop en estrogene werking

Gestart door MO, 04-03-2005 15:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

Hier wederom een berichtje van uw wetenschappelijke medewerker. Ik twijfelde er nog laatst aan, maar ik vond zojuist onderstaand artikel. Hop bevat wel degelijk estrogene componenten!

Estrogens and Congeners from Spent Hops (Humulus lupulus)

Lucas R. Chadwick, Dejan Nikolic, Joanna E. Burdette, Cassia R. Overk, Judy L. Bolton, Richard B. van Breemen, Roland Fröhlich, Harry H. S. Fong, Norman R. Farnsworth, and Guido F. Pauli*

UIC/NIH Center for Botanical Dietary Supplements Research, Department of Medicinal Chemistry and Pharmacognosy, College of Pharmacy, University of Illinois at Chicago, Chicago, Illinois 60612, and Organisch-Chemisches Institut, Westfälische Wilhelms-Universität, D-48149, Münster, Germany

Received July 1, 2004

Journal of Natural products, 2004, 67 (12), 2024

Abstract:

Estrogenicity-directed fractionation of a methanol extract of the strobiles of Humulus lupulus that had been extracted previously with supercritical CO2, known as "spent hops", led to the isolation and identification of 22 compounds including 12 prenylated chalcones (1-8, 10-13), five prenylflavanones (14-17), 4-hydroxybenzaldehyde (18), sitosterol-3-O--glucopyranoside (19), humulinone (20), and cohumulinone (21). In addition, the prenylated chalcone xanthohumol C (9a) was obtained as a 6:1 mixture along with its 1' ',2' '-dihydro derivative (9b). Three new chalcones (4, 11, 12) and four previously unreported constituents of hops (5, 6, 9b, 13) are reported. The structures of the new compounds were determined through a combination of spectrometric techniques including 1D and 2D NMR, HRESIMS, and ESIMS-MS. Full 1H NMR spin system analyses were performed to characterize the higher-order glucopyranosyl, prenyl, and chalcone B-ring spectra of the isolates. The principle estrogen 8-prenylnaringenin (15) from hops is an artifact formed along with its positional isomer 6-prenylnaringenin (16) through the spontaneous isomerization of the pro-estrogenic chalcone DMX (7).

MO

En van www.gezondheid.be

Voedingssupplement met hop verzacht de gevolgen van de menopauze 
 

Het bedrijf Biodynamics NV uit Oostende heeft maandag een nieuw product voorgesteld dat een invloed heeft op de gevolgen van menopauze. Daarvoor werd een beroep gedaan op de kennis en een onderzoek van professor Denis De Keukeleire (RUG), die zich al 30 jaar bezighoudt met de studie van hop.

Door een onderzoek uit 1999 over de interferentie van hop op het vrouwelijk hormonaal stelsel, kwam de ontwikkeling in een stroomversnelling. Menohop is een voedingssupplement dat geproduceerd wordt uit lupuline, die uit hop wordt gehaald. Het nieuwe product bevat een nieuwe klasse krachtige oestrogenen die door de onderzoekers hopeïne worden genoemd.

Het nieuwe voedingsupplement heeft als doelgroep vrouwen rond de 50 jaar. 'De overgang van vruchtbare naar aan onvruchtbare toestand wordt veroorzaakt door een verminderde productie van hormonen en in het bijzonder oestrogeen', zegt professor De Keukeleire. Hij slaagde erin om uit hop, de plant met het meeste vrouwelijke oestrogeen, de bestanddelen te halen die gebruikt worden voor het nieuwe product.

MO

En nogmaals gezondheid.be

Gynecologen sceptisch over Menohop 
 


Menohop op basis van hop is een zg. fyto-oestrogeen, dat de werking van het vrouwelijk hormoon nabootst en dat gunstige effecten zou hebben op menopauze-klachten. Het product werd gelanceerd in de nasleep van de discussie over de gevaren (verhoogde kans op aandoeningen van hart- en bloedvaten en borstkanker) verbonden aan hormonale substitutietherapie. Bijna een op de tien Vlaamse vrouwen in de menopauze zou het product gebruiken.
Dat de voedingssupplementen massaal geslikt worden zonder dat ze medisch getest zijn, baart de Vlaamse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie zorgen. 'Heel veel vrouwen gebruiken het product zonder dat we weten of het goed of slecht is', zegt dokter Patrick Neven, onderzoeker binnen de afdeling gynaecologie-verloskunde van het UZ Gasthuisberg. 'Het middel werd door het bedrijf enkel op celculturen en proefdieren getest maar niet op de mens terwijl het nu wel massaal wordt gebruikt door vrouwen in de menopauze.'
VLD-senator Patrik Vankrunkelsven van zijn kant heeft minister van Volksgezondheid Rudy Demotte (PS) gevraagd om de zogenaamde fyto-oestrogenen, en in het bijzonder Menohop, van de markt te halen. Volgens Vankrunkelsven houdt het gebruik ervan risico's in.

MO

En een berichtje op http://transsexueel.tripod.com/ waar ik niet veel van geloof

Ik heet Irene Kasteel en woon in Groningen. Ik ben 54, (nog) getrouwd 4 kids, en ben een paar maanden geleden aan de transitie begonnen. Ik heb steroide hormonen vanwege het hoge risico op kanker - en wat al niet - altijd afgewezen. Maar nu heb ik ontdekt, dat de phyto-hormonen in Hop tot resultaten leiden, waar ik nooit van had durven dromen. Mijn borsten groeien en bloeien, mijn heupen worden breder, mijn huid wordt zachter, ik word molliger en de masculine trekken in mijn gezicht worden langzaamaan ronder en zachter.

Voor zover ik weet werkt hop bij iedereen, maar je moet wel genoeg nemen en het geduld hebben om het resultaat af te wachten. Ik begon met ongeveer een gram per dag en ben uitgekomen op een dosis van 7,5 gram per dag; ik slik vijf keer per dag om de drie uur 1,5 gram.

Ik koop hopkorrels op het internet voor 2,38 eu per 100 gram, dat is op jaarbasis ca 65 eu. M.a.w. mijn komplete transitie kost me in anderhalf jaar tijd in totaal ongeveer 100 eu. Ik gebruik geen emulsie om mijn borsten mee in te smeren, want dat is niet nodig.

Het belangrijkste is dat je met hop onafhankelijk bent van de genderteams met hun lange wachtlijsten en procedures. En je hoeft geen steroide hormonen te gebruiken. In Amerika is het gebruik van steroide hormonen verboden, omdat ze de kans op kanker onaanvaardbaar verhogen.

Hop heeft bij langdurig gebruik in hoge doseringen geen nadelige gevolgen.

Edgar

Citaat van: MO op 04-03-2005  15:44 uMaar nu heb ik ontdekt, dat de phyto-hormonen in Hop tot resultaten leiden, waar ik nooit van had durven dromen. Mijn borsten groeien en bloeien, mijn heupen worden breder, mijn huid wordt zachter, ik word molliger en de masculine trekken in mijn gezicht worden langzaamaan ronder en zachter.

Citeerik slik vijf keer per dag om de drie uur 1,5 gram.

(...)


CiteerHop heeft bij langdurig gebruik in hoge doseringen geen nadelige gevolgen.

Uh-huh!  ???   

Gio

Da's wel even slikken zeg...

wist wel wat van de estrogene werking van Hop, maar dat het zo effectief zou zijn!    :o
ik houd van bittere biertjes maar ik wil geen borsten! :-[

help

Nico

Was eens bij een pharmaceutisch bedrijf op bezoek, waar o.a. de pil gemaakt wordt, en hoorde dat de werknemers van die plant feminisatieverschijnselen konden krijgen. Begreep toen niet waarom ze niet meer vrouwelijke werknemers in dienst namen. Maar dat brouwers....
Zou het in het kader van van geboorteregulatie een aan te bevelen beroep voor vrouwen kunnen zijn.  ::)

Met vriendelijke groet,
Nico

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.