1-2 juni 2013: pre-ONK camping meeting - Ja, ik wil!

Gestart door heijligers, 30-03-2013 11:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heijligers

Citaat van: waaslandwolf op 16-05-2013  11:57 uBeide dagen.
Dan wil ik graag daarbij aansluiten.


Noot

Heb je dan een gas bbq of gewoon op kolen?
Zelf heb ik alleen een bbq op kolen, die kan ik ook wel meenemen.
Als het weer niet zo mooi is kan ik wel een party tent regelen van 6 bij 3.

heijligers

Citaat van: Noot op 16-05-2013  21:54 uAls het weer niet zo mooi is kan ik wel een party tent regelen van 6 bij 3.
Een party tent is een goed idee. Ik heb zelf helaas alleen een klein tentje.
Ik neem wel een grote tuintafel mee.

Is er verder nog wat speciaals nodig? Behalve proef- en ruilbieren? En goed weer...

David Steeman

't Is een BBQ op kolen. Iets simpels maar het werkt wel goed :-)

Wij brengen onze eigen stoeltjes mee maar een plaatsje aan de tafel zou wel handig zijn. Waar ik nog zo aan denk: hoe krijgen we ons bier koel? Ik breng een paar bakken Duvel-flesjes mee. De enige oplossing die ik zo meteen kan bedenken is een koelbox met een paar blokken ijs erin, maar ideaal is dat niet... Iemand betere ideeën?

heijligers

Citaat van: waaslandwolf op 17-05-2013  08:57 u't Is een BBQ op kolen. Iets simpels maar het werkt wel goed :-)

Wij brengen onze eigen stoeltjes mee maar een plaatsje aan de tafel zou wel handig zijn. Waar ik nog zo aan denk: hoe krijgen we ons bier koel? Ik breng een paar bakken Duvel-flesjes mee. De enige oplossing die ik zo meteen kan bedenken is een koelbox met een paar blokken ijs erin, maar ideaal is dat niet... Iemand betere ideeën?
Ik heb electra geboekt en neem mijn kampeerkoelbox (met compressorkoeling die tot circa -18 kan koelen  ;D) mee. Die is zo'n 40 liter. Evt. kan ik ook nog een koelkastje meenemen, maar die is met peltierelementen (en kan alleen een beetje koel houden). Ik betwijfel alleen of dat ook nog in mijn tentje past.

Kleine_Schriek

Is er nog iemand die een droogkoeler meeneemt? Anders heeft het ook zo weinig zin een kegje aan Heijligers in de auto mee te geven....
Dit is wel de adhoc'st georganiseerde ONK ooit. Maar het wordt vast zooooooooo gezellig dat iedereen die er niet is, spijt krijgt. Heel heel veel spijt  8)
Anders neem ik ook wel flesjes mee (via de auto van Heijligers ha ha)
Wij overnachten in een B&B en fietsen overal naar toe, dus ook naar de camping voor de spetterende Pre-ONK!

David Steeman

Haha, 't is inderdaad niet het meest strak georganiseerde event maar ik ben er zeker van dat het des te gezelliger wordt! Als we toch electra hebben zal ik voor de aardigheid een paar slingers lampjes in mijn wagen gooien :-) Ik zal ook een klein muziekje voorzien waarin wie dat wil z'n mp3-speler kan pluggen (kleine speakertjes, maar wel willen er toch geen disco van maken lijkt mij).

Wat we qua eten ook kunnen doen voor zaterdagavond is een potluck. Een groot woord voor iedereen maakt iets klaar, en het wordt gedeeld zodat iedereen es iets anders kan proeven. Breng dan nog een stukje vlees mee dat je op de BBQ wil leggen, en we hebben voor iedereen een lekkere maaltijd.

heijligers

Het wordt vast gezellig. Heeft iedereen de camping al geboekt? Ik ben benieuwd met hoevelen we uiteindelijk zullen zijn.

De ieder maakt iets vind ik een goed idee voor zaterdag.

Lekker ongeorganiseerd pre-onken. ;D
 
Brand bedankt  ;)

Noot

ik geef wel een lijst door aan de camping met personen die zich al hier hebben opgegeven. dan hoeven ze alleen maar af te strepen. Degene die zich nog niet op dit topic hebben aangemeld moeten dat nu nog even snel doen. Wellicht kan ik vlak van te voren nog wel een definitieve lijst doorsturen.
Zal binnenkort weer contact opnemen met de camping.

David Steeman

Goed idee. Kan je hier even laten weten hoeveel mensen gereserveerd hebben bij de camping? Dan weten we hoeveel personen we ongeveer kunnen verwachten aan onze tafel. Zijn er overigens nog mensen die willen deelnemen aan onze impro-BBQ op zaterdagavond? Graag even melden hier.

guuz

Vandaag, oeps gisteren geboekt, was nr 2 volgens medewerkster camping... ???

heijligers

Citaat van: guuz op 19-05-2013  00:51 uVandaag, oeps gisteren geboekt, was nr 2 volgens medewerkster camping... ???
Er zitten daar twee campings vlak bij elkaar geloof ik. Hebben we allemaal dezelfde?

guuz

Citaat van: heijligers op 20-05-2013  14:16 uEr zitten daar twee campings vlak bij elkaar geloof ik. Hebben we allemaal dezelfde?

Was  toch camping De Liede? :weetniet:

heijligers

Citaat van: guuz op 20-05-2013  15:06 uWas  toch camping De Liede? :weetniet:
Via deze gegevens heb ik gereserveerd. http://www.campingdeliede.nl/contact.htm

David Steeman

Citaat van: heijligers op 20-05-2013  19:38 uVia deze gegevens heb ik gereserveerd. http://www.campingdeliede.nl/contact.htm
Idem. Ik heb vermeld dat het voor het ONK was en dat ik bij de rest van de groep op het aparte pleintje wou staan, daar wisten ze van dus dat hebben ze zo geregeld.

Noot

Ik heb momenteel de volgende personen die hebben aangegeven dat ze komen


Naam   Aantal personen   overnachtingen        bbq op zaterdag   bijzonderheden
   
Heijligers   1                 vrij zat                    ja                     heeft al gereserveerd
Oscar                1                 zat                         ja
Casper                2                 geen                       ja
Borrel en noot   2                 zat zon                   ja
Waaslandwolf   2                 vrij  zat                  ja                      heeft al gereserveerd
Richard en pim   2                 zat                         ja
Menno slot   3                 zat                         ja
Guuz                0                 geen                      nee                     komt toch niet
Schriek                2                 geen                      ja
Ronald                1                 geen                      ja
   
   
   
Deze lijst geef ik alvast door aan de camping. als er nog meer mensen bijkomen dan graag hier even melden.

borrel_

Citaat van: waaslandwolf op 17-05-2013  17:37 uIk zal ook een klein muziekje voorzien waarin wie dat wil z'n mp3-speler kan pluggen (kleine speakertjes, maar wel willen er toch geen disco van maken lijkt mij).

Ik heb nog een setje speakers met bassbox met eigen voeding. Neem gelijk een haspel mee. Aansluiting kan op elke mp3 speler/telefoon. Als we disco willen kunnen we het maken  :dansen: :hoera:
Potluck klinkt gezellig, ik ben voor!

Oscar

Je mag mij voorlopig even van de lijst afhalen...

Caspar

Waarschijnlijk eet ik iets in de stad gezien er niet echt een grootse BBQ komt, maar dat kijk ik nog wel ff... Ik kom zeker langs om even te pre-ONK'en, vanuit mijn kant flesjes, geen fust o.i.d.

Komen er zondag wel mensen? Met 500 inschrijvingen had ik wel iets meer volk verwacht eigenlijk... maar a la we maken er dan gewoon een "intiem" feestje van ;) .

heijligers

Citaat van: Oscar op 22-05-2013  23:23 uJe mag mij voorlopig even van de lijst afhalen...
Das jammer Oscar.

Henielma

Citaat van: Caspar op 24-05-2013  15:01 uKomen er zondag wel mensen? Met 500 inschrijvingen had ik wel iets meer volk verwacht eigenlijk... maar a la we maken er dan gewoon een "intiem" feestje van ;) .

Op het Onk zal ik aanwezig zijn maar omdat schoonfamilie een familieweekend heeft bedacht kan ik helaas niet op de camping zijn.   :'(

Drents Hopbier

Citaat van: Caspar op 24-05-2013  15:01 uKomen er zondag wel mensen? Met 500 inschrijvingen had ik wel iets meer volk verwacht eigenlijk...

501 bieren, echter totaal aantal deelnemers 179.

Hopbier

Kleine_Schriek

Sorry ik moet helaas afzeggen. Ons plan met de trein wordt een beetje onuitvoerbaar door de werkzaamheden en doordat de kinderen op twee adressen logeren... Heel veel plezier en  :biersmile: en  :proost:

David Steeman

Erg jammer van de afzeggingen...

Welke biertjes nemen diegenen die wel komen eigenlijk mee? Kwestie van al wat uit te kijken naar het proeven :-)

Ik neem mee:
2: Witbiertje
4: mislukte tripel
6: Vlaams Bruin
7: RIS-achtig winterbier
9: mislukte quadrupel
10: IPA-achtige amber met Cascade
11, 12 en 13: zelfde recept maar met telkens andere speciaalmout (Special B, Vienna en Amber 50)

Van de 2 mislukte bieren zou ik van de meer ervaren brouwers willen leren welke smaakafwijkingen erin zitten. De rest smaakt wel erg lekker :-)

Caspar

Ik kan niet zo heel veel mee nemen... maar een kratje moet wel lukken (incl ruilbieren):

Pale Ale            ->        Klassiek voorbeeld, Sierra Nevada PA achtig.
DIPA                ->        Te zoet naar mijn zin, wel 100% Citra voor de proevers.
Doppelbock      ->         Lekker moutig, wel al wat gerijpt (7 maanden).
Barley Wine      ->        Begint nu pas op smaak te komen, wat jong, eerder een ruilbiertje.
RIS                  ->        Heftige jongen, echt een sterk Amerikaans voorbeeld, bitter, gebrand, voor de liefhebber.
HobGoblin         ->        Zie kloon draad!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.