Eigen bier in fusten

Gestart door JvH, 27-02-2005 18:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JvH

Hoi forumleden,

ik heb een vraag. Ik vul wel eens eigen bier af in een 10 ltr fustje. Als ik deze aansluit op een tap, dan is er een constante stroom van CO2 belletjes te zien in de slang, met als gevolg dat het eerste glas (na een x tijd rust) voornamelijk uit schuim bestaat. Het bier wordt keurig onder druk gehouden met een CO2 patroon en de stijgpijp haalt het bier onderuit het vat volgens mij.

Wie o wie heeft hier een antwoord op  :weetniet:

Met vriendelijke brouwersgroet, Hans  :degroeten:

willems

Hallo,

Hoe lang is de leiding wat als de leiding te kort is krijgt het bier niet de tijd om te verzadingen met co²
Hoeveel suiker voeg je toe aan de fustjes want als je te veel suiker toevoegt is de druk sowieso te hoog

Groeten
Bart

Eduard

Hoi JvH en anderen

In dit topic staat het e.e.a. over schuimproblemen bij tapinstallaties. Lees en leer:

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,1342.0.html

Met groeten uit donker Oslo

Eduard  samenvol

JvH

Hoi Bart & Eduard,

bedankt voor jullie reactie's. Even voor Bart ter info, het laatste bier hebben we 2 punten voor de FG in de fust gedaan dwz geen suiker meer toegevoegd, maar gewoon op de laaste suikers de CO2 opgeslagen.
En voor Eduard, ik heb een gewone tap van Alfa zoals die ook op feesten gebruikt kan worden.

 :degroeten: Hans

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.