Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl > Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl

Gestokte vergisting

<< < (2/2)

bjorri:
Typo, ergens halverwege:

--- Citaat ---Hert gaat dan vooral om vitaminen
--- Einde van citaat ---

Zou ik eerder zoeken in materiaal hoofdstuk, (in een klok-klepel situatie):

--- Citaat ---Voor het behoud van van een plastic wijndief of automatische hevel kun je overigens het beste geen alcohol gebruiken voor het desinfecteren.
--- Einde van citaat ---

Zelf heb ik als test een keer een suikerklontje in de mandfles laten vallen, omdat er na een paar uur een mooi randje schuim op het jongbier kwam was ik zeker van voldoende vitale gist (en daarna heb ik geleerd dat een refractometerwaarde omgerekend moet worden)

Jacques:
Typo gecorrigeerd.

Over materiaalkeuzes kan inderdaad nog een zeer uitgebreid artikel geschreven worden. Op deze plek vond ik het relevant om het zijsprongetje te maken omdat het desinfecteren in dit geval zeer gewenst is.

bjorri:
 :duimop:

Hoe relevant, slim of dom was mijn simpele test of er nog actieve gist aanwezig was?

RobinB:

--- Citaat van: bjorri op 21-03-2013  11:31 u ---Hoe relevant, slim of dom was mijn simpele test of er nog actieve gist aanwezig was?

--- Einde van citaat ---

Volgens mij zegt je test niks over actieve gist, maar slechts iets over ontwijkend CO2.
Dat kan ook komen door de nucleatiekernen die je introduceert met het suikerklontje... ;)

bjorri:
OK, daar heb je een punt. Dank voor je antwoord.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie