Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl > Discussies tbv Wiki-Hobbybrouwen.nl

Nagisting

<< < (3/16) > >>

Jacques:

--- Citaat van: RS op 21-03-2013  10:52 u ---Duidelijk verhaal in de wiki, ik ben weer wijzer geworden.

Alleen mist in het plaatje bij de Y-as (aantal cellen) een aanduiding dat hier een logaritmische schaal gebruikt wordt; anders klopt de rechte lijn in de logaritmische fase niet.

--- Einde van citaat ---

Is aangepast.

Jacques:

--- Citaat van: Adrie op 21-03-2013  11:34 u ---Overigens, Jacques, zitten er geen copyrights op de plaatjes?

--- Einde van citaat ---

Wat denk je?
Inderdaad een lastig probleem. Plaatjes kunnen het verhaal aanzienlijk verduidelijken. Het vervelende is dat auteursrechtelijke vrije afbeeldingen meestal niet te vinden zijn. Ik hoop zo veel mogelijk problemen te voorkomen door de bron van de afbeeldingen te vermelden. Ik heb begrepen dat dit meestal geaccepteerd wordt. En verder houd ik het aantal plaatjes beperkt.

Alternatief is zelf een plaatje te tekenen. Dan krijg je zo iets.

Kan, maar komt niet echt over.

seed7:

--- Citaat van: Jacques op 21-03-2013  20:48 u ---Alternatief is zelf een plaatje te tekenen.

--- Einde van citaat ---

Bij gelegenheid kan ik wel plaatjes maken Jacques, geef maar aan welke.

Ingo

Jacques:

--- Citaat van: seed7 op 21-03-2013  21:13 u ---Bij gelegenheid kan ik wel plaatjes maken Jacques, geef maar aan welke.

Ingo

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor het aanbod.

seed7:
Misschien ook wel leuk om naast het "theoretische" plaatje een afbeelding te maken met daarin de curves zoals Lallemand Danstar ze in hun documentatie presenteert. Ik kan dan van 4 gisten de curve in een plaatje zetten. Laat denk ik wel aardige verschillen in gist gedrag zien. Vergelijk b.v. Belle Saison met Nottingham.

Overigens, de laatste fase noem jij afsterven. In de Lallemand documentatie hebben ze het alleen over het aantal cellen in suspensie dat dan afneemt. Die hoeven toch niet noodzakelijkerwijs ook (allemaal) het loodje te leggen?

Zal de plaatjes tzt hier posten.

Ingo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie