Kruiden

Gestart door claes, 24-02-2005 14:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

claes

Hallo,
Als beginnend amateur bierbrouwer ben ik bij de laatste keer tripel te maken mijn koriander vergeten toe te voegen. Nu vroeg ik mij af in hoeverre dit de smaak gaat bepalen. Is koriander hier (of kruiden in het algemeen) gebruikt om er een extra touch aan te geven? Of laat de smaak echt wel doorwegen?
Graag een reactie.
Bedankt.

Caspar

Koriander is absoluut geen standaard ingredient voor een tripel, er zijn meer tripels zonder dan met koriander. Het bier smaakt nu wel anders... tja... vergelijk het maar met thee waar je wel of geen suiker in doet... het kan allebei, de een vindt suiker lekkerder, de ander niet :weetniet:!

Verder ligt het aan de hoeveelheid kruiden in hoeverre de smaak doorweergt. Ik weet wel, pas op met kruiden... de smaak kan al gauw overheersen!

Groetjes Cas

MO

Ik weet niet of je al gebotteld hebt, maar je zult het zelf wel ondervinden. Natuurlijk maakt het verschil. Of het een zwaarwegend verschil is hangt natuurlijk van diverse factoren af, voornamelijk van de hoeveelheid koriander die je normaal gebruikt. Als dit bv 10 g/10 L is, dan zul je het verschil duidelijk proeven.
Laat je het hier nog eens weten wat het uiteindelijke verschil is geworden?

claes

Het gaat hier om 2 gram op 9 liter bier.

Edwin

Hoi Claes :proost:

Dan denk ik dat het verschil wel te proeven is, maar niet zo groot dat je een totaal ander bier zou krijgen. Daar is de hoeveelheid echt te klein voor.

Edwin

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.