Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezocht: Schrootmolen, 30 liter pan, koelspiraal  (gelezen 8078 keer)

Offline heijligers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouwerij HeijligGerst - HolyBarley Brewery
    • Peels Bierbrouwersgilde
Re: Gezocht: Schrootmolen, 30 liter pan, koelspiraal
« Reactie #25 Gepost op: 16-03-2013 17:37 u »
Afhankelijk of je hem op een plank met gat monteert of helemaal in originele staat laat.
En uiteraard of je een accuboormachine gebruikt of met de hand hengelt.

In originele staat is de hopper en het opvangbakje onder de walsen de grootste bottleneck.
3 kg moet in 10 minuten makkelijk haalbaar zijn met kleine, simpele aanpassingen.
Dan is het niet echt een goed alternatief als je 20 liter of meer brouwt. Met een wat grotere walsenmolen doe je gemakkelijk 10 kg in minder dan 5 minuten (met accuboor).

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #26 Gepost op: 16-03-2013 17:53 u »
Er staat makkelijk hè?
Ik heb zonder de aanpassingen en met de hand 2 kg geschroot in iets van 10 min.
Met aanpassingen en een accuboor moet dat simpel te verdubbelen zijn.
Pas ook op dat je met de boor niet te snel draait, dan verpulvert de mout teveel.

Zeker in z'n prijsklasse, schijvenmolen, is hij duidelijk sneller.

Offline toon van den broek

• Super lid
« Reactie #27 Gepost op: 16-03-2013 18:33 u »
Hallo Anton,

Je kunt altijd bij mij komen malen als je wilt brouwen, maar je kan ook aan onze gildevoorraadbeheerder Johan vragen of hij de mout voor je schroot. Hij heeft een gemotoriseerde molen en zal het met alle plezier voor je doen.
Verder is het dus even wachten tot de juiste molen hier op het forum 'voorbijkomt'.

Succes, groetjes van Toon.

P.S> Ik zal je via een PM het telefoonnummer van Johan doormailen.

Offline ATHOOGLAND

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 17-03-2013 18:25 u »
Ik ben inmiddels voorzien van een schrootmolen en een koelspiraal. De pannen zoek ik verder op Marktplaats.
Iedereen bedankt voor de reacties. Dit onderwerp is wat mij betreft gesloten.

Met vriendelijke groet,
Anton Hoogland

Tags: