Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Fruit in bier  (gelezen 28071 keer)

Offline Stijn

• Vol lid
    • Stekkiesplace
Re: Fruit in bier
« Reactie #50 Gepost op: 05-12-2006 17:49 u »
Hallo allen,

Hoeveel gram of kgram perzikken voeg je te per liter wort?

Groeten

Stijn

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Edwin

• Super lid
  • Land: nl
  • Onrooise Bierbrouwerij
    • Onrooise Bierbrouwerij
Re: Fruit in bier
« Reactie #51 Gepost op: 06-12-2006 08:33 u »
Dat hangt ervan af of het vers fruit is, of gedroogd. dit in verband met de hoeveelheid vocht dat meekomt met de vrucht. Ikzelf zou voor gedroogde abrikozen gaan in plaats van perzik, maar da's echt een gevoelskwestie en geen goed onderbouwd advies. Ik gebruikte zo rond de 200 gram. gedroogde abrikozen per 10 liter (20 gr/l). Zie hiervoor dit recept. Voor gedroogde perzik zou ik dezelfde hoeveelheid gebruiken. Voor verse perzikken zou ik gaan voor 500 gr/10 liter (50 gr/l).

Edwin

Tags: fruit