-De onderste sproeier is eenvoudig te verwijderen en weer terug te plaatsen bij mijn machine (BOSCH). Wat er overblijft is een enkel pijpje dat recht omhoog steekt.
Mijn spoelinrichting heb ik zogemaakt dat hij op het bordenrek gezet wordt als het bordenrek in de machine zit .Als je geluk hebt (en dat had ik ) zit er geen stangetje van het bordenrek precies boven het machinepijpje.Anders zal je het zonder bordenrek moeten doen. Maak dan wel de spoelinrichting zelfdragend op pootjes
-De aansluiting pijpje – spoelinrichting heb ik van een plastic dopje gemaakt. In het dopje een gat gemaakt. Het dopje valt over het machine pijpje en de spoeler zit daar weer in (zie tekening) . Het leidinkje ‘A’ moet zo een lengte hebben dat de spoeler ligt op dopje drukt zodat er niet teveel water weglekt.
-In de bovenste sproeier prop ik een stukje poetslap net genoeg dat er nog wel wat water langs kan.
-Ik heb aan twee kanten in de 15mm leiding een gat geveild met een rattestaart veil.(niet te veel)Vervolgens een 14mm gat in de 22mm leiding passen beetje veilen en solderen.
-Ik gebruik gewoon een blokje afwasmiddel van de Lidl (de goedkoopste). Programma op 60 graden dus glansspoelmiddel zal de machine wel verbruiken.
Groeten Henkie
voor wat nieuwe fotootjes

http://home.wanadoo.nl/koosbalkema/KOOSMAP/flessenspoel%20inrichting.htmDirecte fotolinks toegevoegd door Eduard Möllenkamp