Tripel (met extract)

Gestart door citrasimcoe, 18-02-2013 18:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

citrasimcoe

Een oude vriend van me proefde mijn bier en was meteen zeer geïnteresseerd in het bierbrouwen. Dus nu gaan we volgende week bij hem thuis een biertje brouwen met extract. Hij heeft een pan, startset, 2 kilo extract, Perle hop en korrelgist gekocht dus we kunnen aan de slag  :brouwen:

Zelf heb ik nog nooit met extract gebrouwen (1 keer blik, daarna met mout) dus ik ben benieuwd of jullie tips hebben mbt het recept. De werkwijze staat goed beschreven in Adrie's boek.

Ik dacht aan een tripel:


(klembord functie werkt even niet op mac...)

Kan dit of werkt extract met suiker niet?

Als gist dacht ik eraan om de Trappist High Gravity eens te proberen.

RobinB

Waarom zou extract niet werken met suiker? ???

Ik zou juist eerder scheutiger zijn met suiker bij het gebruik van moutextractpoeder, aangezien de vergistingsgraad daarvan vaak lager is.

citrasimcoe

Citaat van: RobinB op 18-02-2013  21:10 uWaarom zou extract niet werken met suiker? ???

Ik zou juist eerder scheutiger zijn met suiker bij het gebruik van moutextractpoeder, aangezien de vergistingsgraad daarvan vaak lager is.
Ja, dat vroeg ik me gewoon af  :)

Beter de suiker naar 15% schroeven? Kunnen we misschien een litertje extra brouwen met die 2 kilo extract  :proost:

RobinB

Lijkt me goed te doen!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.