Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Maltmill motorizeren  (gelezen 2920 keer)

Offline KJ!

• Senior lid
  • Land: nl
Maltmill motorizeren
« Gepost op: 17-02-2013 14:51 u »
Na wat geprutst te hebben met een wasmachine motor heb ik toch maar een andere motor gezocht.
De boel in elkaar gezet en vandaag mijn eerste proef partijtje mout geschroot. Uit de kunst, had ik veel eerder moeten doen. Schroten gaat me vanaf nu maar 10 minuten kosten... :groots:

Ik heb nu de molen met een snaar en een vliegwiel van een wasmachine aangedreven met een 1 fase motor van 350 Watt.

Even wat foto's "Ter Leering Ende Vermaeck"...

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline heijligers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Brouwerij HeijligGerst - HolyBarley Brewery
    • Peels Bierbrouwersgilde
Re: maltmill motorizeren
« Reactie #1 Gepost op: 17-02-2013 15:01 u »
Prachtig, hoeveel zakken per dag moet je schroten dat je er zo'n groot geval van hebt gemaakt?

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #2 Gepost op: 17-02-2013 16:07 u »
Mooi meubelstuk voor de brouwerij! Op het middelste plaatje heeft die wel wat van een hoornluidspreker weg :)

s7.

Offline KJ!

• Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: 17-02-2013 17:22 u »
Prachtig, hoeveel zakken per dag moet je schroten dat je er zo'n groot geval van hebt gemaakt?

He he, hij is maar 35 x 35 dus het valt wel mee. Ik wilde niet een constructie met de motor naast de Maltmill en dan een emmer er onder, want dat neemt te veel ruimte in... dus dan maar de hoogte in :-)

Hij lijkt groot doordat ik de snaar achter een stukje multiplex heb verborgen, daar wil je vingers niet tussen krijgen. Stukje veiligheid.

Offline 30cl

• Senior lid
  • Ja, lekker!
« Reactie #4 Gepost op: 17-02-2013 20:41 u »
Netjes gedaan hoor! Als je de ruimte hebt om je spullen permanent te laten staan is dit een hele mooie oplossing. Is het geheel 1,5 meter hoog ongeveer?
Had je bij deze opstelling niet alsnog kunnen kiezen voor een emmer die er onder geplaatst kon worden? Scheelt misschien gestuif?

Offline KJ!

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 17-02-2013 22:27 u »
Netjes gedaan hoor! Als je de ruimte hebt om je spullen permanent te laten staan is dit een hele mooie oplossing. Is het geheel 1,5 meter hoog ongeveer?
Had je bij deze opstelling niet alsnog kunnen kiezen voor een emmer die er onder geplaatst kon worden? Scheelt misschien gestuif?

Alles bij elkaar is hij nog net geen meter hoog. Door dat hij maar 35x35 is past de emmer er niet meer onder, vandaar de helling naar voren. De motor is ook vrij fors dus dat geeft ook beperkingen. Tegen het stuiven heb ik er een klep op gezet zodat ik het een beetje kan afborstelen maar dat het niet door mijn hele brouwhok stuift...

Het lijkt aardig te werken.

Tags: schroten