Maltmill motorizeren

Gestart door KJ!, 17-02-2013 14:51 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KJ!

Na wat geprutst te hebben met een wasmachine motor heb ik toch maar een andere motor gezocht.
De boel in elkaar gezet en vandaag mijn eerste proef partijtje mout geschroot. Uit de kunst, had ik veel eerder moeten doen. Schroten gaat me vanaf nu maar 10 minuten kosten... :groots:

Ik heb nu de molen met een snaar en een vliegwiel van een wasmachine aangedreven met een 1 fase motor van 350 Watt.

Even wat foto's "Ter Leering Ende Vermaeck"...



heijligers

Prachtig, hoeveel zakken per dag moet je schroten dat je er zo'n groot geval van hebt gemaakt?

seed7

Mooi meubelstuk voor de brouwerij! Op het middelste plaatje heeft die wel wat van een hoornluidspreker weg :)

s7.

KJ!

Citaat van: heijligers op 17-02-2013  15:01 uPrachtig, hoeveel zakken per dag moet je schroten dat je er zo'n groot geval van hebt gemaakt?


He he, hij is maar 35 x 35 dus het valt wel mee. Ik wilde niet een constructie met de motor naast de Maltmill en dan een emmer er onder, want dat neemt te veel ruimte in... dus dan maar de hoogte in :-)

Hij lijkt groot doordat ik de snaar achter een stukje multiplex heb verborgen, daar wil je vingers niet tussen krijgen. Stukje veiligheid.

30cl

Netjes gedaan hoor! Als je de ruimte hebt om je spullen permanent te laten staan is dit een hele mooie oplossing. Is het geheel 1,5 meter hoog ongeveer?
Had je bij deze opstelling niet alsnog kunnen kiezen voor een emmer die er onder geplaatst kon worden? Scheelt misschien gestuif?

KJ!

Citaat van: 30cl op 17-02-2013  20:41 uNetjes gedaan hoor! Als je de ruimte hebt om je spullen permanent te laten staan is dit een hele mooie oplossing. Is het geheel 1,5 meter hoog ongeveer?
Had je bij deze opstelling niet alsnog kunnen kiezen voor een emmer die er onder geplaatst kon worden? Scheelt misschien gestuif?


Alles bij elkaar is hij nog net geen meter hoog. Door dat hij maar 35x35 is past de emmer er niet meer onder, vandaar de helling naar voren. De motor is ook vrij fors dus dat geeft ook beperkingen. Tegen het stuiven heb ik er een klep op gezet zodat ik het een beetje kan afborstelen maar dat het niet door mijn hele brouwhok stuift...

Het lijkt aardig te werken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.