Hoe vaak brouw je?

Gestart door Adrie, 18-02-2005 10:38 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoeveel brouwsels maak je per jaar?

1 - 5
6 - 10
10 - 15
15 - 20
meer dan 20

Adrie

Hoeveel brouwsels maak je ongeveer per jaar? Ik ben benieuwd of er (behalve MO) nog meer mensen zijn die in hun vrije tijd bijna niets anders doen dan brouwen  ;D .

MO

Meer dan 20x per jaar red ik niet hoor. En er mislukt nogal eens wat de laatste tijd. Wat een verschil: jij maximaal 15 en ik maximaal 20...
Overigens ga ik morgen pas voor de derde keer brouwen dit jaar. Nr 1 was de Chouffe halfhop die misschien toch wel gelukt is, en nr 2 was de Affligem kloon die finaal mislukt is (maar 10 flesjes gebotteld; geinfecteerd). Nr. 3 zou dus pas de eerste gelukte batch zijn dit jaar. Het zit me niet mee. Maar ik geef niet op!

Adrie

Ha MO,

Ach, het is altijd gemakkelijk om te wijzen naar anderen, jij staat immers bekend als de bijna continu-brouwer. Dat je de 20 net haalt, valt me een beetje van je tegen. Afgelopen jaar was trouwens wel mijn recordjaar: 11 brouwsels (Vier Broeders en eigen brouwsels bij elkaar opgeteld).

Triest dat je afgelopen brouwsels niet zijn geworden wat je ervan had gehoopt. Vooral triest voor de brouwers van het Maasland Thuisbrouwers Genootschap, want nu moeten we weer lang wachten op een uitstekend bier van jou. Ik ben blij dat je de moed niet opgeeft.

Groeten,

A3

fritz

Ik denk dat ik niet veel meer haal dan rond de 5 (of iets meer) per jaar door alle drukte. Ik heb weinig weekends waar ikniets te doen heb. Andere hobbies zoals toneel hebben me nu 3 maanden repetitie (2-3 dagen per week) en 1 maand spelen (alle weekends) gekost. Dan nog familie en vrienden, sport (dat nu ook ferm gezakt is in frekwentie) en het gezin :)
Ik zou graag wat meer brouwen, maar daarvoor moet ik alles een beetje gemakkelijker maken en daar heb ik wel wat plannen voor: de garage eindelijk eens opriumen en beter inrichten voor het brouwen.

 :degroeten:

fritz

Bas

Ik dacht dat het bij mij al een tijd slecht gesteld was. Maar ik heb ik 2005 al weer 2 brouwsels achter de rug, en de derde staat op korte termijn gepland. Dus het valt nog mee.

Grt, Bas H.

Huub Krekels

Dit jaar heb ik al drie brouwsels gebrouwen. Gemiddeld brouw ik ongeveer 10 keer per jaar. 'S winters iets vaker dan 's zomers. Bovendien heb ik ook nog andere hobby's. Uiteraard heb ik ook nog een zeer drukke baan. Ik wil best wel vaker brouwen. Als mijn wintertuin/cafe klaar is in mijn tuin zal ik zeker nog vaker gaan brouwen. Meestal brouw ik samen met Gelfling en zijn vader. Onze ervaring  is, dat het veel gezelliger is om met een paar personen gezamenlijk te brouwen en uiteraard van elkaars bier proeven tijdens het brouwen. samenvol


 :degroeten:

Huub.

Oscar

Afgelopen jaar weer vel te weinig gebrouwen...maar vanaf nu gaan we dat dus wer inhalen. Normailiter probeer in ongeveel 1 maal per maand te brouwen met uitzondering van de vakantie maand (voor mij augustus). Dus ik kom op ± 10 keer per jaar brouwen.

en sinds enkele jaren begin ik het brouwjaar dus met een bier van spontane gisting (Jazeker twentse gist....). Altijd weer leuk om te doen..

Groeten en gezondheid
Oscar

Horst

Ik brouw om de 6/7 weken.
Meestal zijn het brouw sessies van 120 liter per brouw, we brouwen met 3 tot 4 man per brouw sessie.
Vaker kunnen we niet brouwen ivm de de hoeveelheid aan gist vaten, en flessen.
Ik heb net een HERMS installatie gemaakt (ik ben nog aan het testen) dus ik zal zelf ook nog wat extra brouwen, alleen bedoelt om de recepten te testen met plus minus 30/40 liter. Als het recept geslaagt is brouwen we het recept met 120 liter.

mvg
Horst
 :beersmiley:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.