Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Namen onder posts

Gestart door Edgar, 17-02-2005 10:48 u

Vorige topic - Volgende topic

Edgar

Brouwgenoten,

Al langere tijd verbaas ik me over het feit, dat de meesten hier hun posts beëindigen met hun naam. Dit terwijl je naam prominent naast je posting staat vermeld. Eerlijk gezegd vind ik het onnodig en dus ruimteverspilling. Als niemand z'n naam zou neerzetten zou dat heel wat ruimte schelen en zou het forum aan overzichtelijkheid winnen. Op veel andere forums is het niet gebruikelijk of wordt het zelfs niet getolereerd om telkens weer je naam onder je post te zetten.

Een voordehandliggend argument van 'vriendschappelijkheid' of 'sfeer' snijdt volgens mij geen hout. Vriendschappelijkheid komt tot uiting in je posting, in het feit dat je hier überhaupt rondhangt of evt. in smilies. Wat sfeer betreft is mijn mening dat het vooral erder een kneuterige sfeer oproept dan iets anders. Als je een gesprek heb met vrienden, zeg je ook niet steeds je naam. Je kunt je wel blíjven voorstellen!

Mensen die vinden, dat je met dezelfde redenering kunt zeggen dat boven deze post geen 'Brouwgenoten' dient te staan hebben overigens gelijk. Ik vond het echter vanwege het posten van een nieuw onderwerp nog wel kunnen.

Ik ben benieuwd naar jullie overwegingen.

:degroeten:  (ook deze smilie is overigens suspect)

Adrie

Tja, ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht (heb ook geen ervaring op andere fora), maar eigenlijk heb je wel gelijk. Het is overigens wel zo, dat sommigen een forumnaam hebben, maar hun berichten ondertekenen met hun (voor)naam. Wat stel je in zo'n geval dan voor?

Edgar

CiteerHet is overigens wel zo, dat sommigen een forumnaam hebben, maar hun berichten ondertekenen met hun (voor)naam. Wat stel je in zo'n geval dan voor?

Inderdaad, dat is natuurlijk raar. Als je een forumnaam kiest, vind ik dat je je daaraan zou moeten houden. Je kunt je echte naam in je profiel vermelden. Je kunt ook nu zien dat daar wel eens verwarring of toch onduidelijkheid door ontstaat.

:degroeten:

Jacques

Het vermelden van de echte naam onder een posting komt voort uit het gebruik van een andere naam dan je voornaam als gebruikersnaam. Jullie gebruiken allebei je voornaam als forumnaam en dan is er natuurlijk geen enkele behoefte om deze ook nog te vermelden in een bericht.
Bij een afwijkende naam is die behoefte er wel. In ieder geval heb ik die behoefte wel.

Overigens kunnen forumnamen niet eerdere keren worden gebruikt door gebruikers. Zo hebben we verschillende Jannen en Hansen hier op het forum die wel een andere creatieve naam moeten gebruiken. Om aan anderen duidelijk te maken dat zij achter de forumnaam schuil gaan is vermelding van de (voor)naam mijn idee geen enkel bezwaar.

:degroeten: :degroeten: :degroeten: :degroeten: :degroeten: :degroeten: Jacques  ;D

Edwin

ik denk ook wel dat je gelijk hebt, maar op de een of andere manier heb ik er toch moeite mee. Zo zonder kop en staart mis ik iets aan het bericht. Natuurlijk is dat geen sterk argument. De groetregel en afsluiting zijn nu natuurlijk wel een voor dit forum ingesleten ritueel/gewoonte geworden, die dus blijkbaar wel een eigenheid geven aan dit forum ten opzichte van andere fora.
Ik merk trouwens dat veel leden de groetregel en naamregel gebruiken om een eigenheid aan een bericht te geven. Ik heb immers altijd :proost: in de groetregel. Jacques sluit af met  zijn naam en  :degroeten:. In jouw voorstel hou je natuurlijk alleen de avatar over als eigenheid.
Hoe groot is het probleem van de ruimte eigenlijk?

<geen naam> ;D

Hopmans

Ik peroonlijk vindt het ook niet zo'n probleem.
Ik denk dat dit meer ruimte in beslag neemt:

:proost2: :proost2: :proost2: :proost2: :proost2:
 :dansen: :dansen: :elifant: :elifant: :hoera: :hoera:

:neenee: :neenee: :weetniet: :shelp: :shelp: :-\ :-X :-[ ::) ;D :( :-[ :-X :P 8) :P

Edwin

...En dank je wel Hoppie! :proost:

Wat een kermis op mijn scherm   :D

Edgar

jacbier, jij bent volgens mijn standpunt natuurlijk de ergste van het span. Ik ben er vrij zeker van, dat toen jij je registreerde, er nog niet veel andere Jacques' rondliepen  ;D

Edwin, gewoonte, eigenheid, ik ben dat ergens wel met je eens. En het probleem van de ruimte is natuurlijk ook maar betrekkelijk. Okdan, blijven jullie maar lekker naamschrijven dan. (maar mij krijg je niet mee...  ;)  )

Hoppie, jij valt in de buitencategoie.

:degroeten:

Jacques

Citaat van: Edgar op 17-02-2005 &nbsp;11:17 ujacbier, jij bent volgens mijn standpunt natuurlijk de ergste van het span. Ik ben er vrij zeker van, dat toen jij je registreerde, er nog niet veel andere Jacques' rondliepen ;D

Nee, dat klopt!

Voordat de site Hobbybrouwen.nl heette met een eigen domein had ik een site met de naam  'Jacques Bertens Bierbrouw Pagina'. Het daarbij behorende e-mailadres was jacbier@xxxxxx . Bij de betreffende provder waren er namelijk wel meerdere Jacques. Om de link tussen de oude e-mailnaam en de administator van het forum te leggen heb ik de naam jacbier gecontinueerd.

:degroeten: Jacques

Edgar

Allé dat zien we dan maar door de vingers...  :)

Eduard

Zo, deze thread kreeg ik wel érg laat mee.

Ik ben het er in zekere zin wel mee eens dat zo'n 'handtekening', want dat is het uiteindelijk, niet direct noodzakelijk is. Toch gebruik ik 'm graag omdat ik anders mijn bijdrage niet compleet vindt. Nu doe ik dat niet in threads waar het een discussie van jewelste is, maar in een openingsthread of onder een wat omvangrijkere mededeling vind ik het wel op z'n plaats. En graag wil ik jullie allemaal fijn inpeperen dat het weer hier in Noorwegen veel aangenamer is dan in Nederland, ook al zou je dat op het eerste gezicht niet denken :D

Groeten uit nu donker Gardermoen

Eduard samenvol

Oscar

Is het mogelijk om via het forum software in je profiel niet een soort Hantekening in te stellen, dat zou het een en ander aan type werk schelen. Velen gebruiken toch nog hun naam om mee te eindigen (ikke ook)  en eienlijk zo je dat moet kunnen automatiseen (Net zo als in outlook...)

Groeten en gezondheid
Oscar

Jacques

Hoi Oscar,

Dat is nu toch al mogelijk. In je profiel staat nu een optie 'Handtekening (Signature)'. Jij gebruikt die nu voor andere doeleinden.

Overigens ben ik naar aanleiding van dit draadje overgegaan tot het weglaten van mijn naam onder mijn berichten.

Drents Hopbier

Citaat van: jacbier op 30-04-2006 &nbsp;10:21 uOverigens ben ik naar aanleiding van dit draadje overgegaan tot het weglaten van mijn naam onder mijn berichten.
Dan wordt het voor mij maar Hopbier in plaats van Hans Hans (scheelt mij weer een minuut tikken en scheelt weer wat ruimte.

Hans Hans  eh  Hopbier

Pieter.

Ik vind het wel zo netjes om af te sluiten met je naam, dat doe je toch ook met email of een gewone brief ondanks dat mensen aan je email adres of afzender op een brief toch wel kunnen zien wie je bent. Kijk bij andere forums maar eens naar de signatures die worden gebruikt, deze zijn vaak stukken groter dan het bericht wat ze posten, kijk maar eens op www.hondenforum.nl als voorbeeld.

Pieter

Oscar

Wat irritant...daar hebben ze een foto van hun dier in de signature gezet.....
Ik zal binneb kort een leuke foto van mijn brouw installatie in mijn signature zetten  ;D ;D ;D

Groeten en gezondheid
Oscar

Emmaneul

Citaat van: Edgar op 17-02-2005 &nbsp;10:48 uAls niemand z'n naam zou neerzetten zou dat heel wat ruimte schelen en zou het forum aan overzichtelijkheid winnen. Op veel andere forums is het niet gebruikelijk of wordt het zelfs niet getolereerd om telkens weer je naam onder je post te zetten.
Hier ben ik volledig mee eens. Ik ben 't op andere fora nog niet tegengekomen.

Edgar

Citaat van: Pieter64 op 30-04-2006 &nbsp;14:00 uIk vind het wel zo netjes om af te sluiten met je naam, dat doe je toch ook met email of een gewone brief ondanks dat mensen aan je email adres of afzender op een brief toch wel kunnen zien wie je bent.

Forumberichten zijn geen emails, maar in feite geschreven groepsgesprekken. Als je met een groep mensen staat te praten schud je toch ook niet iedereen de hand elke keer als je iets gezegd hebt of gaat zeggen??

CiteerKijk bij andere forums maar eens naar de signatures die worden gebruikt, deze zijn vaak stukken groter dan het bericht wat ze posten, kijk maar eens op www.hondenforum.nl als voorbeeld.

Die grote signatures zijn een ramp om te lezen. Ik vind het erg knullig als mensen op zo'n manier een forum volkalken. Je bent toch vooral op een forum om informatie uit te wisselen (net als in een gesprek), en het is dan toch wel prettig als je een beetje overzicht kunt houden op je scherm. mijn rechterwijsvinger heeft het al zwaar genoeg.

JeroenCV

Citaat van: Edgar op 01-05-2006 &nbsp;12:03 uDie grote signatures zijn een ramp om te lezen.

Daarom vind ik dit forum zo goed leesbaar.

kellermeister

Relax, broer.  Hier neem deze bier.  Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.

:proost2:

Vergelijkbare Topics (6)

21669

Gestart door John

Reacties: 17
Gelezen: 7915

16-05-2013 14:53 u
door ThomasM
18200

Gestart door weed

Reacties: 31
Gelezen: 13636

31778

Reacties: 7
Gelezen: 3884

40313

Reacties: 1
Gelezen: 1878

31702

Reacties: 2
Gelezen: 2844

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.