Mijn roerwerk, en eerste Youtube ;)

Gestart door Peterrr, 10-02-2013 10:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peterrr

Hoi, Mannen ik ben mijn eerste roerwerk aan het uittesten op dit moment.

Dus bij deze ook even mijn eerste filmpje.. :D




en nu snel de keuken weer in...



grt Peterr

William

Dat gaat mooi en rustig. :)

Het lijkt alsof er niet veel werveling naar boven toen optreedt. Moet de roerder niet de andere kant opdraaien? Zoals ik het kan zien wordt de massa nu naar onder gedrukt . Maar misschien dat ik het niet goed zie. :weetniet:

seed7

Citaat van: William op 10-02-2013  10:44 uHet lijkt alsof er niet veel werveling naar boven toen optreedt.

Je ziet hiervoor nog wel eens een metalen plaat die vanaf de "deksel" recht naar beneden steekt.

Mooie propeller Peterrr, waar komt die uit / vandaan?

s7.

Peterrr

Citaat van: William op 10-02-2013  10:44 uDat gaat mooi en rustig. :)

Het lijkt alsof er niet veel werveling naar boven toen optreedt. Moet de roerder niet de andere kant opdraaien? Zoals ik het kan zien wordt de massa nu naar onder gedrukt . Maar misschien dat ik het niet goed zie. :weetniet:

Klopt, ik heb inderdaad hem naar beneden laten "duwen"  voor de eerste test.
Misschien dat ik de volgende keer het fanblad omdraai, of het iets uitmaakt zie ik dan de volgende keer.

grt Peterr

Adbrouwt

Ziet er goed uit,  je bent lekker aan het fröbelen geweest.
Peter Basteln  ;)
Mooi ritme in het roeren.

Peterrr

Citaat van: seed7 op 10-02-2013  10:48 uJe ziet hiervoor nog wel eens een metalen plaat die vanaf de "deksel" recht naar beneden steekt.

Mooie propeller Peterrr, waar komt die uit / vandaan?

s7.


De "propeller"   zijn alluminium fanbladen die we voor onze koelaggregaten gebruiken die zijn er in vele soorten.

William

Citaat van: seed7 op 10-02-2013  10:48 uJe ziet hiervoor nog wel eens een metalen plaat die vanaf de "deksel" recht naar beneden steekt.

Je zou inderdaad schuine keerschotten in het houten balkje kunnen steken

Citaat van: Peterrr op 10-02-2013  10:50 uKlopt, ik heb inderdaad hem naar beneden laten "duwen"  voor de eerste test.

Ik denk dat de andere kant op een betere menging gaat geven. In de huidige setting zou je een moutlaag op de bodem kunnen krijgen die daar blijft zitten en waar je als het ware overheen veegt.

Inderdaad gewoon proberen.

Peterrr

Iedere tip, advies neem ik natuurlijk in mij op, schotje`s  was ik nog niet opgekomen.

Nu mijn filtreer...installatie laten werken , misschien zal ik die ook posten voor tips e.d  ;D

grt peterr

Pim

Citaat van: Peterrr op 10-02-2013  10:50 uMisschien dat ik de volgende keer het fanblad omdraai, of het iets uitmaakt zie ik dan de volgende keer.

Denk dat je je vergist.  Fanblad omdraaien helpt niet. Je zal de motor de andere kant op moeten laten draaien   ;)

En hoe zit het met aluminium en bier? Zou een rvs fanblad niet beter zijn? Of bestaan die niet?

Peterrr

Het is een ruitenwissermotor, ik denk dat ik die niet de andere kant op kan laten draaien, maar het duurt straks toch weer weken tot het volgende brouwsel... en ik verveel me gauw.

Pim

Citaat van: Peterrr op 10-02-2013  11:23 uHet is een ruitenwissermotor, ik denk dat ik die niet de andere kant op kan laten draaien
Gaat prima hoor! Mits de kracht niet al te groot wordt. Gewoon + en - wisselen. De aandrijving is een wormasje en een vast tandwiel en dat werkt ook prima de andere kant op. Ik doe het zelf ook op die manier. En mocht de snelheid nog wat te groot zijn, zet er dan zo'n Chinese PWM tussen (iets van een euro of 8 incl verzending via eBay).

Peterrr

+ en -  die had ik al eens omgedraaid... dan springt de voeding in de beveiliging.

grt Peterr

RobinB

Aluminium (zeker in combinatie met andere metalen) zou ik gezondheidswege zoveel mogelijk vermijden in relatief zure media zoals je maisch. Het mag dan wel niet bekend zijn hoeveel er in het uiteindelijke bier terecht komt; uit medisch standpunt is het het best (makkelijk) voorkombare inname van aluminium te vermijden.

Peterrr

Waarom wordt er dan zoveel mee gekookt?

Ik kom in vele keukens voor mijn werk daar zijn veel grote pannen van aluminium.
Mijn rijststomer en comboucha zijn dat ook.

grt Peterr

tjleet

Citaat van: Peterrr op 10-02-2013  11:56 uWaarom wordt er dan zoveel mee gekookt?

Ik kom in vele keukens voor mijn werk daar zijn veel grote pannen van aluminium.
Mijn rijststomer en comboucha zijn dat ook.

grt Peterr
Misschien is de zuurte daar minder?

Peterrr

Hmm. ze maken er ook tomatensoep mee... :weetniet:

Maar ik zal eens kijken of die bladen er ook in RVS zijn




Goed, volgende stap.

Pim

Citaat van: Peterrr op 10-02-2013  11:37 u+ en -  die had ik al eens omgedraaid... dan springt de voeding in de beveiliging.
Inderdaad blijkt zo'n motor "in de achteruit" ietsje meer stroom te trekken en dat zou net een tandje te veel kunnen zijn voor je (PC-?) voeding. Dus dat zou op te lossen zijn met een iets zwaardere 12 V voeding. Als je echter toch op zoek gaat naar een rvs-propellor dan kan je meteen kijken naar een exemplaar waarvan de bladen anders gericht zijn. Dan is het probleem natuurlijk ook meteen mee opgelost.

Succes verder!   :biersmile:

Peterrr

Dankje .. de zoektocht houd nooit op ;)

Even een stukje van het ministerie, ( zelf verpak ik altijd mijn broodje naar het werk in folie  :weetniet:)

citaat:

Voorkomen
De blootstelling aan aluminium vindt hoofdzakelijk plaats door de voeding. Als bronnen van blootstelling worden
verder genoemd; bepaalde maagzuursecretieremmers, tandpasta, en aluminium potten, pannen e.d.. De bijdrage
van laatstgenoemde categorie aan de totale aluminiumbelasting is onder normale omstandigheden gering, tenzij er
sprake is van het bewaren van erg zure producten in aluminium pannen. Ook in op sojagebaseerde voeding
bestemd voor kinderen heeft de JECFA het vermoeden dat de blootstelling aan aluminium erg hoog is (5).


grt Peterr

Cisdevésser


CiteerJe zal de motor de andere kant op moeten laten draaien

Of gewoon de schoepen de andere kant uit buigen.

groetjes....Cis

Peterrr

Goed het motortje loopt de andere kant op, zwaardere uitgang op de voeding genomen...

Bedankt in ieder geval voor het meedenken! ;D
Grt Peterr

RobinB

Citaat van: Peterrr op 10-02-2013  12:18 uDankje .. de zoektocht houd nooit op ;)

Even een stukje van het ministerie, (zelf verpak ik altijd mijn broodje naar het werk in folie  :weetniet:)
Dat citaat van het ministerie lijkt me heel correct verwoord. Dat zijn precies zaken waar je op moet letten en materialen/methoden om te vermijden. Niet alleen is je maisch relatief zuur, de contacttijd is vaak ook erg lang (> 1 uur). Zeker wanneer er ook andere metalen in de pan aanwezig zijn kan er het eea oplossen (galvanische werking). Stond me bij dat in de professionele keukens aluminium pannen grotendeel uitgefaseerd zijn/worden?

Citaat van de Stichting Vakbekwaamheid Horeca:
CiteerGebruik
Hoewel het niet verboden is, kan je materieel van onbeschermd aluminium beter niet gebruiken voor voedselbereiding. Behalve wanneer het gaat om de bereiding van producten die het materiaal niet aan- tasten, zoals pap, melk, sauzen zonder zuren, flens- jes en loempiavelletjes.
Voor gegoten aluminium geldt hetzelfde. Het is een stuk sterker dan plaatmateriaal (geforceerd aluminium) en wordt onder meer gebruikt voor de vervaardiging van pâtévormen en terrines. Een zalmpâté of een ganzeleverpâté kan daar zonder gevaar in.
Een groenteterrine daarentegen bevat wel zuur. Onbewust worden er vaak maatregelen genomen, die voorkomen dat aluminium met zuren uit de voedingsmiddelen in aanraking komt. Aluminium bakvormen worden altijd eerst ingevet en de zure appel in appeltaart wordt omgeven door een deeglaagje. Min of meer per ongeluk gaat het dus meestal goed.
http://passie.horeca.nl/fav/Materiaalkennis.pdf

Hoe je je brood verpakt heeft er uiteraard weinig mee te maken (= nagenoeg droog).

Peterrr

Ik ga nog wel kijken, wat voor alternatieven ik kan vinden.
 Of iemand hier heeft een goed idee

Of ik maak zelf iets... mogelijkheden genoeg.

Grt Peterr

Peterrr

Goed na wat adviezen/vrees over materiaal keuze... volledig rvs


Roerwerk 2.0   ;)





Morgen wordt hij gedoopt nog niet in graan, maar met Mais.
we ontwikkelen verder.


Pim

Citaat van: Peterrr op 23-02-2013  14:30 uGoed na wat adviezen/vrees over materiaal keuze... volledig rvs
Goed bezig Peter   :biersmile:

Peterrr


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.