Algemeen > Boekbesprekingen

Stan Hieronymus - For the Love of HOPS

<< < (2/3) > >>

Erick:
Ben halverwege en heb 0 ervaring met hop kweken. Nu 2 plantjes in de tuin. Ja, heb er veel aan. Vindt het ook prettig leesbaar (net als 'brew like a monk').  Hou wel van zijn schrijfstijl.  ^-^

Ronnie:
Goed, deze comments!
Mijn besluit: 'k ga dat boek niet kopen  :-X

seed7:

--- Citaat van: Caspar op 13-03-2013  21:46 u ---[...]Juist dit boek inspireert me weer een beetje om eens gericht (voor mezelf) wat brouwervaring op te doen en smaak testjes uit te voeren.

--- Einde van citaat ---

Dit is voor mij een goede reden om het wel aan te gaan schaffen. Eigenlijk de reden waarom ik inmiddels e.a. aan niet "technische" boeken heb.

De Amerikaanse invalshoek vind ik vaak irritant, anderzijds stimuleert het wel om te kijken hoe we het hier in Europa doen. Ook hoe het door de tijd heen gebrouwen werd, zonder nu echt de intentie te hebben om een recept uit 1803 na te gaan maken.

Geld maakt geld, ik moet dan altijd denken aan het begin van Toonders "Heer Bommel en de bovenbazen". Dat probeer ik altijd op creativiteit toe te passen, een kritische massa aan invalshoeken op bouwen en dan gewoon lekker je gang gaan.

Ingo

Caspar:

--- Citaat van: De-Geert op 14-03-2013  07:30 u ---Vind jij het wel een goed boek?

--- Einde van citaat ---

Ondertussen heb ik het boek nu uit en je hebt er niet zo veel aan qua practische tips... Dit is echt een boek voor leifhebbers van het product om wat meer te weten te komen over hoe hop bijvoorbeeld verwerkt wordt en hoe kwekers en brouwers omgaan met hop. Smaakomschrijvingen en tips over toepasbaarheid in bierstijlen vind je niet in dit boek.

Al met al wel vermakelijk om te lezen vind ik persoonlijk.

RobinB:
Voor het zelf verbouwen van (oa.) hop is er ook "The Homebrewers garden". Heb jij die ook gelezen Caspar?
Zo ja, wat draagt dit boek dan nog extra bij voor het zelf kweken?
Of is het meer de commerciele productie die meer wordt uitgelicht?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie