Algemeen > Boekbesprekingen

Stan Hieronymus - For the Love of HOPS

<< < (3/3)

MaartenM:
Grappig, ik vind het wél een geweldig boek. Misschien niet met alleen maar toepasbare dingen, maar zaken als hoe geur werkt en de vele componenten van hop die nog veel complexer zijn dan we al dachten. Ik had mij bv nooit gerealiseerd dat er ook componenten veranderen in de hop door vergisting. Zo blijkt dat de inzichten wat nu de belangrijke componenten in bier zijn nog steeds te veranderen

Verder bv dat in sommige gevallen méér hoparoma en smaak gerealiseerd werden bij VERMINDERING van de hoeveelheid hop! Ook stukken over de invloed van het meemaischen van hop waren (ondanks dat ik al best eea heb gelezen over brouwen) toch interessant. Ook zaken als “natte hop” en de wat meer uitgebreide vergelijking van diverse hopproducten vond ik boeiend.

Al met al vond ik het juist een van de meer boeiende boeken over bier die ik heb gelezen.

ramon86:
Enkele weken terug gelezen en ik vond het ook zeer nuttig. Goede balans tussen de geschiedenis van hop en de wetenschappelijke kant.

Arie TB:
Recent heb ik het boek ook gelezen en er erg van genoten. Het boek geeft een hoop achtergrondinformatie, maar inderdaad niet al te veel praktische tips. Over het algemeen denk ik dat verwachtingen ook een rol spelen in hoe een boek wordt ontvangen. Voor aankoop had ik de recensies op het net eens doorgenomen, en er staan een hoop ontevreden reacties die mijns inziens niet volledig terecht zijn. Nee, dit is geen boek met alle praktische tips netjes op een rijtje, maar het is wel een boek met veel inzichten in het gebruik van, het kweken van en het onderzoek naar hop.

Ik ben uiteindelijk dan ook niet ontevreden over het boek, maar ik moet wel zeggen dat Yeast en Water qua praktische waarde hoger op mijn lijstje staan. 

Jan_van_Westland:
Interessante reviews, wel jammer dat niemand aangeeft welk boek over hop wel heel goed is voor gebruik in de praktijk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie