ONK en Brandwedstrijd in één weekend

Gestart door heijligers, 01-02-2013 10:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mocht dit zo blijven, wat ga je dan doen in dat weekend?

Alleen op zondag naar het ONK
14 (25.5%)
Alleen op zaterdag naar de Brand wedstrijd
7 (12.7%)
Op zaterdag naar Brand Wijlre en op zondag naar het ONK
3 (5.5%)
Op zaterdag richting het ONK (voor de pre-ONK party), niet naar Brand
18 (32.7%)
Op zaterdag eerst naar Brand en daarna richting het ONK (voor de pre-ONK party)
1 (1.8%)
Naar geen van deze evenementen
10 (18.2%)
Anders, namelijk ......
2 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 55

Herman

Ach jee, wat hebben jullie/we het zwaar!

:D

HansM heeft het m.i. goed verwoord. Tenzij het ONK na de zomer wordt georganiseerd (gebeurd toch niet) houden we dit 'probleem'. Brand zal e.e.a. toch lokaal willen houden op hun gewenste tijdstip, hetgeen hun goed recht is. Het ONK zwerft door het land, naar gelang wie het organiseert. Daarbij heeft men wel de medewerking van een locatie nodig, liefst een brouwerij. Niet zo vreemd dat men daar de week van het bier wel weer geschikt vind als tijdstip...

Oscar

Volgens jaar ONK in Wijlre !!  ;D ;D ;D

Jacques

Citaat van: RobinB op 18-02-2013  22:08 uDe ONK organisatie natuurlijk ook.
Nu is bekend dat volgend jaar waarschijnlijk weer de week van bier georganiseerd wordt, met eventueel weer een Brand bierwedstrijd. Daar kan/moet de ONK organisatie alvast rekening mee houden.
Of misschien niet ivm de matige opkomst komen jaar? ;)

Vorig jaar was volgens mij de Brand wedstrijd niet in de Week van het Bier.

Dat je een betrekking nieuwe wedstrijd organiseert terwijl de grootste wedstrijd voor de hobbybrouwers de dag daarna plaatsvindt is heel erg ongelukkig gepland. Ten tijde van het vaststellen van de datum van het ONK kon met geen mogelijkheid rekening worden gehouden dat er ander grote wedstrijd een dag eerder zou worden gehouden. Met het ONK had PINT gewoon rekening moeten houden.

Voor volgend jaar kan een oplossing worden gezocht door het ONK buiten de Week van het Bier te houden (zoals eerlijk gezegd bij eerdere ONK's ook het geval was). En dan weer een zaterdag zodat het weer een mooi weekend kan worden.

heijligers

Citaat van: Jacques op 18-02-2013  23:48 uVoor volgend jaar kan een oplossing worden gezocht door het ONK buiten de Week van het Bier te houden (zoals eerlijk gezegd bij eerdere ONK's ook het geval was). En dan weer een zaterdag zodat het weer een mooi weekend kan worden.
Voor de week van het Nederlands bier heeft het ONK bewust gekozen:

Citaat van: ONK nieuwsflits 20 okt. 2012Locatie en datum van het ONK
...
Hoewel de datum van het ONK nog niet 100% vast staat is het een goed idee om zondag 2 juni 2013 al vast in de agenda te zetten. Deze dag is tevens de laatste dag van "de week van het Nederlandse bier". Het zou mooi zijn als het ONK dan deel kan uitmaken van de activiteiten die deze week landelijk georganiseerd zullen worden.
.
ONK Nieuwsflits #1

hansm

Citaat van: Jacques op 18-02-2013  23:48 uVorig jaar was volgens mij de Brand wedstrijd niet in de Week van het Bier.

Nico Lammers van PINT vertelde afgelopen zaterdag dat de Brand-wedstrijd vorig jaar ook op de 2e zaterdag van de Week was, net als dit jaar. Alleen viel toen het ONK-festival een week 2 weken later, dus pas ná de Week van het Nederlandse Bier.

Jacques

Citaat van: hansm op 19-02-2013  00:23 uNico Lammers van PINT vertelde afgelopen zaterdag dat de Brand-wedstrijd vorig jaar ook op de 2e zaterdag van de Week was, net als dit jaar. Alleen viel toen het ONK-festival een week 2 weken later, dus pas ná de Week van het Nederlandse Bier.

Pas na de Brand wedstrijd werd duidelijk dat die wedstrijd een vervolg zou krijgen maar toen was het ONK al gepland. We moeten het natuurlijk niet omdraaien. PINT had gewoon geen rekening gehouden met het feit dat het ONK al gepland was. Het is niet anders. En toen ze er achter kwamen hebben ze het probleem niet ingezien. Er was toen nog alle tijd om de Brand wedstrijd op een ander tijdstip te houden.

Hoppenbrouwers

Eens met Herman en Hans. Zoals al eerder aangegeven maken we ons echt druk om niets. Er zijn hier 33 mensen die laten weten bezwaar te hebben tegen de gelijktijdige organisatie van evenementen. We hebben 12.000 hobbybrouwers dus dat is ruim gezegd 0.28% van alle hobbybrouwers die het hebben laten weten. Hoe belangrijk vind je jezelf dan als je verwacht dat een organisatie als Brand een heel evenement (waar hun de organisatie voor moeten dragen en natuurlijk rekening moeten houden met talloze agenda's) voor 0.28% van de hele doelgroep gaat verzetten. Ik zou zelfs hoogste verbaasd zijn als ze er al uberhaupt over na gaan denken.

Ik snap best dat het voor sommige mensen die het lastig vinden om keuzes te maken jammer is. Maar dat is dan maar jammer. Je kan niet alles hebben wat je wil. Dan doe je het ene jaar Brand en het andere jaar ONK als het toevallig samen loopt. Misschien dat Brand alle ophef (van maar liefst 33 leden waaronder nog niet eens 88% uitsluitend voor het ONK kiest) meeneemt in hun organisatie voor volgend jaar. Mijn idee is dat het toch weer rond de periode van de week van het Nederlandse bier georganiseerd gaat worden dus kunnen we de topics 2014 ev. ook al aanmaken.

Of we leren gewoon te kiezen en hebben veel lol bij het ONK óf bij Brand. Je zou maar tevens een enorme voetbal fan zijn. Dan heb je elke zondag een probleem.

Nu is het eigenlijk te hopen dat er volgend jaar alle grotere brouwerijen in dezelfde week een evenement van dit kaliber gaan organiseren. Dan wordt het nog een leuk iets over hoe iedereen elkaar af gaat troeven met de leukste dingen of nieuwe snufjes.

JeroenCV

Citaat van: Jacques op 19-02-2013  08:01 uPas na de Brand wedstrijd werd duidelijk dat die wedstrijd een vervolg zou krijgen maar toen was het ONK al gepland. We moeten het natuurlijk niet omdraaien. PINT had gewoon geen rekening gehouden met het feit dat het ONK al gepland was. Het is niet anders. En toen ze er achter kwamen hebben ze het probleem niet ingezien. Er was toen nog alle tijd om de Brand wedstrijd op een ander tijdstip te houden.

Jacques,
Het is niet alleen een PINT feestje... En we bieden een oplossing aan!

Er is een busreis aangeboden voor de deelnemers. Geheel kostenloos! Lijkt mij een top aanbieding. En na terugkomst op de camping in Haarlem tot in de late uurtjes door gaan met de PRE-ONK (waar ik nog nooit voor 3 uur in bed lag....) Dus wie heeft zich al aan gemeld voor de busreis?

En er is aan geboden om volgend jaar de organisatie van de Brand wedstrijd met de ONK-organisatie te combineren. Ik hoop persoonlijk dat de Roerstok, die in 2014 de organisatie heeft, dit met twee handen aanpakt.

heijligers

Citaat van: JeroenCV op 23-02-2013  22:07 uDus wie heeft zich al aan gemeld voor de busreis?

Nog niet gezien waar daarvoor kan worden aangemeld.
Behalve van Adrie heb ik daarover nog geen info gezien.

heijligers

Citaat van: heijligers op 24-02-2013  22:24 uIk weet nog niet wat ik met Brand ga doen.
Wie overweegt om met de Brand bus naar het pre-ONK te gaan?
In het andere draadje wil hier maar niemand op reageren.

Er komt deze week duidelijkheid over de bustrip:
Citaat van: PINT_Pakt@PINT_Pakt@M_Heijligers @brouwwedstrijd @Brand_Bier Hoi Maarten, lees de Nieuwsbrief die deze week uitkomt, daarin staan meer details

heijligers

GAAT ER NOG IEMAND MET DE BRAND BUS VAN EN NAAR DE CAMPING VOOR HET PRE-ONK??

RobinB

Wil je alleen ja antwoorden of ook de nee stemmers?
Ik: nee. :)

Oscar

Citaat van: heijligers op 02-03-2013  00:22 u GAAT ER NOG IEMAND MET DE BRAND BUS VAN EN NAAR DE CAMPING VOOR HET PRE-ONK??

Nee  :)

heijligers

Ik zocht eigenlijk wat algemene instemming van pre-ONK'ers om wel of niet met de Brandbus mee te gaan. Kan aan de ene kant best leuk zijn, maar is ook weer zo'n gedoe.

Jacques

Nee, ik woon zo ergens tussen Wylre en Haarlem in. Dit jaar voor mij geen ONK pre of after gebeuren voor mij. Ik vind dat wel jammer maar dit is nu eenmaal gevolg van deze zeer ongelukkige planning.

William

Citaat van: Jacques op 02-03-2013  11:13 uNee, ik woon zo ergens tussen Wylre en Haarlem in. Dit jaar voor mij geen ONK pre of after gebeuren voor mij. Ik vind dat wel jammer maar dit is nu eenmaal gevolg van deze zeer ongelukkige planning.

Idem. Van het ONK weet ik sowieso nog niet of ik daar na toega.

EBC


Henielma

Ik ga hoogstwaarschijnlijk in verband met familieverplichtingen alleen naar de Onk middag bij Jopen.  :'(

Oscar

Toch jammer dat er zo'n verdeeldheid gaat optreden... Dit is natuurlijk niet goed voor beide wedstrijden. Maar dat was al duidelijk. Ik heb nog geen idee of ik überhaupt naar 1 van de evenementen ga.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.