ONK en Brandwedstrijd in één weekend

Gestart door heijligers, 01-02-2013 10:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mocht dit zo blijven, wat ga je dan doen in dat weekend?

Alleen op zondag naar het ONK
14 (25.5%)
Alleen op zaterdag naar de Brand wedstrijd
7 (12.7%)
Op zaterdag naar Brand Wijlre en op zondag naar het ONK
3 (5.5%)
Op zaterdag richting het ONK (voor de pre-ONK party), niet naar Brand
18 (32.7%)
Op zaterdag eerst naar Brand en daarna richting het ONK (voor de pre-ONK party)
1 (1.8%)
Naar geen van deze evenementen
10 (18.2%)
Anders, namelijk ......
2 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 55

William

Citaat van: EBC op 12-02-2013  22:23 uBusvervoer?

Straalverbinding?

De winnaars met helicopter naar de andere locatie?

Caspar

Citaat van: EBC op 12-02-2013  22:23 uBusvervoer?

Dat zou een mooie grap zijn... 5 uur van je dag (Haarlem - Brand - Haarlem) doorbrengen in de bus, joepie ;) . Ik hoop gewoon op een andere datum, dan kan ik er tenminste een nachtje aan vast plakken (eventueel met vriendin).

EBC

Dan zal het een groot scherm worden met live reporters op beide plaatsen. Een soort simultaan bierwedstrijd.

Oscar

Citaat van: EBC op 13-02-2013  08:53 uDan zal het een groot scherm worden met live reporters op beide plaatsen.

Dan zitten we allemaal op een glasveldje in Haarlem met BBQ naar een groot scherm, te kijken... whoahahaha  :) :biersmile:

koffie

Er is maar 1 oplossing lijkt me: met de Brand camper naar het ONK :)

William

Mijn Blonde Brand wordt een Beam me up Brand ;D

Oscar

En wat nu als we op de ONK camping, als symbool zeg maar, Brand gaan stichten ?  ;D ;D ;D ;D

hansm

Citaat van: EBC op 12-02-2013  22:23 uBusvervoer?

Busvervoer!

Vanmiddag is Nico Lammers van Pint even aangeschoven bij de LABO-vergadering.

Het verplaatsen van de Brandwestrijd is niet mogelijk. Maar voor deelnemers die zowel met het ONK als met de Brand-wedstrijd mee willen doen, wil Brand busvervoer beschikbaar stellen. Wel wordt natuurlijk als voorwaarde gesteld dat er genoeg animo voor is.

Meer weet ik ook nog even niet, nadere info zal binnenkort te vinden zijn op de PINT-site.

Het is trouwens niet ondenkbaar dat in de toekomst de Week van het Nederlandse Bier en het ONK elkaar vaker in de weg zullen zitten. Voor het LABO, Pint en Brand een leuke uitdaging hiervoor iets te bedenken (samenwerken?)

seed7

Citaat van: hansm op 16-02-2013  18:40 uHet is trouwens niet ondenkbaar dat in de toekomst de Week van het Nederlandse Bier en het ONK elkaar vaker in de weg zullen zitten. Voor het LABO, Pint en Brand een leuke uitdaging hiervoor iets te bedenken (samenwerken?)

Zolang het maar geen wedstrijd binnen een wedstrijd wordt. De een kan het bal openen en de ander kan sluiten.

Waarom eigenlijk maar een week?
Waarom niet twee?

Dan is er ook gelegenheid om in het middelste weekeinde de open brouwerijdagen, de "bierparade", die "bier-biënnale" en lokale / regionale evenementen te houden.

s7.

Adrie

Hé, Hans is me voor. Fijn dat Pint en Brand/Heineken met een constructieve oplossing komen voor brouwers die aan beide wedstrijden willen meedoen.  :duimop:

Er is ook uitgesproken dat Pint met de organiserende vereniging van volgend jaar overlegt over hoe volgend jaar problemen te voorkomen. Hopelijk was dit dus het laatste jaar dat verschillende evenementen elkaar in de wielen rijden.

NicovK

Citaat van: hansm op 16-02-2013  18:40 uHet verplaatsen van de Brand westrijd is niet mogelijk. Maar voor deelnemers die zowel met het ONK als met de Brand-wedstrijd mee willen doen, wil Brand busvervoer beschikbaar stellen. Wel wordt natuurlijk als voorwaarde gesteld dat er genoeg animo voor is.


Ik zie de door Brand genoemde oplossing niet echt als een optie voor de meesten. Degene die namelijk aan de Pre-ONK party deel wil gaan nemen zal met de Brand bus nooit voor 10 uur s'avonds in Haarlem zijn. Ergo, party half voorbij. Van degenen die naar beide evenementen willen zullen de meesten de nacht thuis doorbrengen en niets aan het aanbod hebben.

Adrie

De party duurt meestal wel wat langer dan 10 uur. En na zo'n busreis heb je wel zin in een lekker bier. De busreizigers missen natuurlijk wel de BBQ. Maar aangezien het ONK niet meer verplaatst kan worden en Brand/Heineken de finaledag niet wil verplaatsen, lijkt dit me de best mogelijke oplossing. Daarnaast hoef je natuurlijk niet aan de Brand/Pint wedstrijd mee te doen als je het de pré-ONK-party niet wil missen.

matthew

Kan de brand bus me dan smorgens  in Enschede ophalen en zondag avond in Enschede weer afzetten? Anders moet ik gewoon met de auto.

RobinB

Hahaha, busvervoer!
Naja, leuk dat ze íets doen... ;D

heijligers

Kan mogelijk werken, maar hoe ziet dat busvervoer er uit?
Zaterdag ochtend vertrekken vanaf camping nabij Haarlem en daar 's avonds weer worden afgeleverd?

Oscar

Citaat van: heijligers op 16-02-2013  22:16 uZaterdag ochtend vertrekken vanaf camping nabij Haarlem en daar 's avonds weer worden afgeleverd?

Ja dat is een leuke... :D of met openbaar vervoer naar Brand en dan zorgt Brand dat je op het ONK komt...

RobinB

Voor de pre-ONK-ers is het natuurlijk nog steeds niks. ;)

matthew

Citaat van: RobinB op 17-02-2013  00:06 uVoor de pre-ONK-ers is het natuurlijk nog steeds niks. ;)

En voor mensen met een auto? Met de auto naar Brand dan met de bus naar het ONK en dan zondags met de benenwagen weer naar Limburg?

De enigen die er wat aan hebben zijn de mensen die met het openbaar vervoer gaan.

Dat wordt dus gewoon 2 dagen op en neer rijden.

Adrie

Citaat van: matthew op 17-02-2013  00:21 uEn voor mensen met een auto? Met de auto naar Brand dan met de bus naar het ONK en dan zondags met de benenwagen weer naar Limburg?

De enigen die er wat aan hebben zijn de mensen die met het openbaar vervoer gaan.

Dat wordt dus gewoon 2 dagen op en neer rijden.

Naar wat ik begreep is het een kwestie van halen en brengen. Dus je kan met de auto naar Haarlem en je tent opzetten. Vervolgens met de bus naar Brand en 's avonds word je weer in Haarlem afgezet.

heijligers

Citaat van: Adrie op 17-02-2013  12:53 uNaar wat ik begreep is het een kwestie van halen en brengen. Dus je kan met de auto naar Haarlem en je tent opzetten. Vervolgens met de bus naar Brand en 's avonds word je weer in Haarlem afgezet.
Als dat zo is klinkt het als een prima oplossing. Even de details afwachten.

Caspar

Citaat van: RobinB op 16-02-2013  21:55 uHahaha, busvervoer!

Ik hoop dat ze een grote WC aan boord hebben haha ;) . Ik vrees dat ik me ga uitschrijven... het wordt voor mij te veel. Volgend jaar beter :biersmile: .

Oscar

Citaat van: Caspar op 18-02-2013  09:27 uIk vrees dat ik me ga uitschrijven... het wordt voor mij te veel.

Idem. :-\  Wel jamme, maar helaas. Hopen dat de diverse organisaties hier van leren. Dit had voorkomen kunnen worden als er op de achtergrond goede communicatie was geweest met de juiste personen.

Jacques

Citaat van: Oscar op 18-02-2013  20:05 uHopen dat de diverse organisaties hier van leren.

Ik hoop dat vooral PINT hiervan geleerd heeft. De datum van het ONK stond immers al heel lang vast!

hansm

Citaat van: Jacques op 18-02-2013  21:24 uIk hoop dat vooral PINT hiervan geleerd heeft. De datum van het ONK stond immers al heel lang vast!

Volgens mij ligt het iets anders. Er wordt een Week van het Nederlandse Bier gekozen. De gezamenlijke brouwers kiezen daarvoor een week die wat hun betreft mooi uitkomt: in mei, uiterlijk uitlopend tot de eerste week van juni, want in mei is het mooi weer en in juni beginnen de vakanties al.

Verder is er het Hemelvaartweekend, het Pinksterweekend, moederdag en vaderdag. Dan blijven er niet zoveel weken over.

Het ONK-festival wordt bij voorkeur georganiseerd in mei, uiterlijk begin juni. Want in mei is het mooi weer, en in juni beginnen de vakanties al. En verder is er ..., ..., ... Dan blijven er niet zoveel  weekenden over.

Ofwel, iedereen probeert van alles te organiseren, maar doet dat allemaal in dezelfde periode. En als je dan dezelfde doelgroep hebt, zit je elkaar in de weg.

Verplaatsen van de Week van het Nederlandse Bier gaan ze echt niet doen voor een paar hobbybrouwers. Dan blijven er nog maar een paar opties over. Verplaatsen van het ONK, op een of andere manier samenwerken of de Brand-wedstrijd voor hobbybrouwers niet meer organiseren. Of natuurlijk elkaar lekker in het vaarwater blijven zitten :weetniet:

RobinB

Citaat van: Jacques op 18-02-2013  21:24 uIk hoop dat vooral PINT hiervan geleerd heeft. De datum van het ONK stond immers al heel lang vast!
De ONK organisatie natuurlijk ook.
Nu is bekend dat volgend jaar waarschijnlijk weer de week van bier georganiseerd wordt, met eventueel weer een Brand bierwedstrijd. Daar kan/moet de ONK organisatie alvast rekening mee houden.
Of misschien niet ivm de matige opkomst komen jaar? ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.