ONK en Brandwedstrijd in één weekend

Gestart door heijligers, 01-02-2013 10:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mocht dit zo blijven, wat ga je dan doen in dat weekend?

Alleen op zondag naar het ONK
14 (25.5%)
Alleen op zaterdag naar de Brand wedstrijd
7 (12.7%)
Op zaterdag naar Brand Wijlre en op zondag naar het ONK
3 (5.5%)
Op zaterdag richting het ONK (voor de pre-ONK party), niet naar Brand
18 (32.7%)
Op zaterdag eerst naar Brand en daarna richting het ONK (voor de pre-ONK party)
1 (1.8%)
Naar geen van deze evenementen
10 (18.2%)
Anders, namelijk ......
2 (3.6%)

Totaal aantal stemmen: 55

Herman

Citaat van: EBC op 04-02-2013  08:48 uHet ONK heeft jaren het alleenrecht gehad als hobbybierfestival. Die tijd is nu voorbij, de organisatie zal zich beter moeten gaan orienteren op wat er nog meer aan festivals wordt georganiseerd.

Volgend jaar kan de organisatie bewijzen dat het beter kan. Laten we hopen dat ze die uitdaging oppakken.
Het ONK wordt jaarlijks door een andere vereniging georganiseerd, periode mei/juni. Organisatie start uiterlijk ca een jaar van te voren, er wordt hierbij rekening gehouden met data. Je hebt altijd met Hemelvaart en Pinksteren te maken, die data vallen al af.  Daarnaast heb je te maken met de eisen/wensen van de locatie waar je e.e.a. organiseert, dat verminderd de speelruimte nog meer. Ten slotte wordt wel degelijk gekeken of er nog meer speelt rond een bepaald weekend, maar dat is veelal nog niet bekend op het moment dat de datum voor het ONK wordt geprikt.

Tot zover mijn eigen ervaringen op dit vlak.

PS het is wat makkelijk de schuld schuiven in de schoenen van het ONK, hoezo is het hun schuld?
PPS je hebt nog immer een kerstman in je avatar

EBC

Citaat van: Herman op 04-02-2013  22:17 uPS het is wat makkelijk de schuld schuiven in de schoenen van het ONK, hoezo is het hun schuld?

Ik probeer geen schuld te schuiven. Ik begrijp ook wel dat het allemaal erg lastig is. Ik daag enkel de ONK van organisatie volgend jaar uit om het zo te plannen dat het een win is voor iedereen.

Citaat van: Herman op 04-02-2013  22:17 uPPS je hebt nog immer een kerstman in je avatar

Die verdwijnt vanzelf zodra mijn nieuwste bier gefusteld is. ;D

Jacques

Citaat van: EBC op 05-02-2013  08:51 uIk probeer geen schuld te schuiven. Ik begrijp ook wel dat het allemaal erg lastig is. Ik daag enkel de ONK van organisatie volgend jaar uit om het zo te plannen dat het een win is voor iedereen.

Als je de eerste bent die een groot evenement ruim van te voren plant dan lijkt het mij dat anderen met jou rekening hebben te houden.
Met de Brandwedstrijd kon op geen enkele manier rekening worden gehouden. De datum is pas bekend geworden.

EBC

Citaat van: Jacques op 05-02-2013  20:30 uAls je de eerste bent die een groot evenement ruim van te voren plant dan lijkt het mij dat anderen met jou rekening hebben te houden.
Met de Brandwedstrijd kon op geen enkele manier rekening worden gehouden. De datum is pas bekend geworden.

Ik heb het over volgend jaar... lijkt me niet moeilijk meer na de ervaring van dit jaar... toch?

Jacques

Citaat van: EBC op 05-02-2013  20:38 uIk heb het over volgend jaar... lijkt me niet moeilijk meer na de ervaring van dit jaar... toch?

Ok. Je bedoelt dus dat dan bij de planning rekening moet worden gehouden worden met evenementen die ruim een half jaar na het vaststellen van de datum bekend worden.  ::)  >:D

koffie

Ik neem aan dat een half jaar van tevoren de datum van week van het bier wel bekend zal zijn ;)

EBC

Citaat van: Jacques op 05-02-2013  21:51 uOk. Je bedoelt dus dat dan bij de planning rekening moet worden gehouden worden met evenementen die ruim een half jaar na het vaststellen van de datum bekend worden.  ::)  >:D

Nee, nu hou je vast aan hoe het was. Dat moet juist anders.

Door eerder te gaan praten met andere festivalorganisatoren hoeft dat niet meer zo te zijn. Ook die anderen zijn gebaat bij een grote opkomst en willen vast wel meewerken aan een win-win planning.

Maar ook wij hobbybrouwers moeten er misschien rekening mee gaan houden dat er meer georganiseerd gaat worden dat we kunnen behappen. Keuzes maken wordt dan belangrijker. Dat is toch een prachtig luxe probleem  :D.

Jacques

Citaat van: EBC op 06-02-2013  09:36 uNee, nu hou je vast aan hoe het was. Dat moet juist anders.

Door eerder te gaan praten met andere festivalorganisatoren hoeft dat niet meer zo te zijn. Ook die anderen zijn gebaat bij een grote opkomst en willen vast wel meewerken aan een win-win planning.

Maar ook wij hobbybrouwers moeten er misschien rekening mee gaan houden dat er meer georganiseerd gaat worden dat we kunnen behappen. Keuzes maken wordt dan belangrijker. Dat is toch een prachtig luxe probleem  :D.

Een bekend uitgangspunt bij het plannen van een agenda is dat degene die als eerste komt ook als eerste maalt.
Met andere woorden degene die later komt hoort rekening te houden anderen die al het een en ander gepland hebben.

Keuzes maken zou niet nodig zijn als er bijvoorbeeld 2 weken zit tussen de beide evenementen. Dan is iedereen blij.

Caspar

Nog iets bekend over de datum? Ik hou mijn inschrijving nog even vast voor het geval dat de datum verschoven wordt... maar als er volgende week niets bekend is, dan schrijf ik me uit.

Erick

 ;D "Heel de Brand Brouwerij ligt stil als onze machtige arm dat wil" ;D
 
(ik doe overigens niet mee heb ik besloten)

Adrie

Citaat van: Caspar op 12-02-2013  12:34 uNog iets bekend over de datum? Ik hou mijn inschrijving nog even vast voor het geval dat de datum verschoven wordt... maar als er volgende week niets bekend is, dan schrijf ik me uit.

Tot nu toe is de datum niet veranderd.

heijligers

Citaat van: Caspar op 12-02-2013  12:34 uNog iets bekend over de datum? Ik hou mijn inschrijving nog even vast voor het geval dat de datum verschoven wordt... maar als er volgende week niets bekend is, dan schrijf ik me uit.
Ik wacht nog even af en heb maar een Tweet verzonden zoals Adrie aan gaf.
Mijn brouwsel zit inmiddels in het vat. Mocht het nier veranderen, dan wordt het erg druk met hoppige sterke blondes in de vrije klasse op het ONK  ;D

Raymond293

Inschrijven op het ONK kon ik toch al niet, dus heb besloten met mijn buurman een hobbymatig brouwsel in te schrijven bij Brand.
Vind het een leuke happening die we 's avonds gaan afsluiten in Maastricht.

Als vrouwlief meewerkt op zondag naar Haarlem voor het vervolg van de pret... ideaal weekend eigenlijk :D

Drents Hopbier

Citaat van: Raymond293 op 12-02-2013  15:00 uInschrijven op het ONK kon ik toch al niet, dus heb besloten met mijn buurman een hobbymatig brouwsel in te schrijven bij Brand.

Waarom zou "met mijn buurman een hobbymatig brouwsel in te schrijven bij ONK" niet kunnen?

Hopbier

Gerald

Citaat van: Drents Hopbier op 12-02-2013  15:04 uWaarom zou "met mijn buurman een hobbymatig brouwsel in te schrijven bij ONK" niet kunnen?

Hopbier
Gokje, omdat hij normaal professioneel brouwt?

RobinB

Beide wedstrijden zijn niet voor commerciele brouwers, de "truc" die hij nu dus doet voor Brand, kan dan net zo goed voor het ONK. :)

Raymond293

Kan inderdaad. Maar er voor gekozen dat niet te doen :)
We hebben samen ouderwets met twee pannetjes en een roerstok een brouwsel gemaakt in de keuken van de buurman... net als de meeste van jullie. Moet kunnen lijkt me ;)

EBC

Citaat van: Raymond293 op 12-02-2013  18:25 uKan inderdaad. Maar er voor gekozen dat niet te doen :)
We hebben samen ouderwets met twee pannetjes en een roerstok een brouwsel gemaakt in de keuken van de buurman... net als de meeste van jullie. Moet kunnen lijkt me ;)

Tja...

Eerder is besloten dat eenmaal commercieel, je niet meer mee zou moeten willen doen.

Er blijven altijd achterdochtige vragen... waar komt de gist vandaan, hoe is die opgestart, zijn er andere voordelen, bla bla bla.

Maar mij maakt het niet uit hoor, want ik doe niet mee aan het ONK  ;D.

Adrie

In overleg tussen LABO en Pint komt er hoogstwaarschijnlijk een creatieve oplossing voor mensen die zowel aan het ONK als aan de Brand wedstrijd willen meedoen en beide evenementen willen bezoeken. Ik kan op dit moment nog niet meer zeggen, maar na de LABO vergadering van aanstaande zaterdag zal het nieuws denk ik wel publiek gemaakt mogen worden. Nog even geduld dus.

Oscar

Citaat van: Adrie op 12-02-2013  21:52 umaar na de LABO vergadering van aanstaande zaterdag zal het nieuws denk ik wel publiek gemaakt mogen worden.

Goed zo!  :duimop: :duimop: Dus Brand heeft in overleg met PINT toch naar ons geluisterd... dat klinkt positief! We wachten af.

William

Citaat van: Adrie op 12-02-2013  21:52 uIn overleg tussen LABO en Pint komt er hoogstwaarschijnlijk een creatieve oplossing voor mensen die zowel aan het ONK als aan de Brand wedstrijd willen meedoen en beide evenementen willen bezoeken. Ik kan op dit moment nog niet meer zeggen, maar na de LABO vergadering van aanstaande zaterdag zal het nieuws denk ik wel publiek gemaakt mogen worden. Nog even geduld dus.

Dat zou mooi zijn voor iedereen... zolang de Brandwedstrijd maar niet wordt verplaatst naar na de zomer, want dan heb ik wel een heel oud blondje.

koffie

Citaat van: Oscar op 12-02-2013  21:55 uGoed zo!  :duimop: :duimop: Dus Brand heeft in overleg met PINT toch naar ons geluisterd... dat klinkt positief! We wachten af.
Niet dat ik me nu zo betrokken voel bij de partijen, maar een thumbs up mag ook best wel na het publieke bitchen van 'ons' :)

Caspar

Citaat van: William op 12-02-2013  22:00 uDat zou mooi zijn voor iedereen.....zolang de Brandwedstrijd maar niet wordt verplaatst naar na de zomer, want dan heb ik wel een heel oud blondje.

Dat recept kun je vast herbrouwen ;) .

EBC


heijligers

Citaat van: EBC op 12-02-2013  22:23 uBusvervoer?
Dat lijkt me nu een crea oplossing  ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.