Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Mooie goedkope pomp  (gelezen 105800 keer)

Offline Glorfindel

• Senior lid
  • Land: nl
Re: Mooie goedkope pomp
« Reactie #50 Gepost op: 31-01-2013 09:13 u »
Om het de moeite waard te maken moet er een 30% korting gegeven worden waardoor de prijs naar 24,3GBP gaat. Es zien of dat lukt.

Misschien wil hij ook wel korting geven als je vermeldt dat je van Hobbybrouwen.nl komt. Het levert hem een hoop publiciteit en daarmee ook omzet op. Dan kan ieder gewoon voor zichzelf bestellen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #51 Gepost op: 31-01-2013 09:19 u »
Is de fabrikant van de pompen niet te achterhalen, wellicht dat daar wat beter te onderhandelen is.

s7.

Offline Glorfindel

• Senior lid
« Reactie #52 Gepost op: 31-01-2013 09:55 u »
Filmpjes! Je kunt de pomp ook onder water gebruiken. Je zou hem dus in zijn geheel onderin de Rims kunnen leggen en vandaar naar boven pompen. Dat maakt een doorvoer of een hevel overbodig. Aanzuigen hoeft dan ook niet meer.

Offline David Steeman

• Senior lid
  • Land: be
« Reactie #53 Gepost op: 31-01-2013 10:36 u »
Heb al es rondgezocht op Google maar vind niet meteen een rechtstreekse fabrikant.

Offline David Steeman

• Senior lid
« Reactie #54 Gepost op: 31-01-2013 14:54 u »
Bizar hoor, ik krijg net een mailtje:

Citaat
Hi David,
Are you part of this forum group- http://www.hobbybrouwen.nl/
I am currently dealing with your chairman on negotiating a discount deal and he has a sample on its way for evaluation.  Or do you represent a different group?  I don't want to duplicate orders if you are one and the same group.
Peter
Kan de 'chairman' zich bekendmaken zodat we kunnen afspreken hoe we dit verder aanpakken? Zo staan we maar voor joker en komen we nergens vrees ik...

Offline Bart J

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #55 Gepost op: 31-01-2013 16:08 u »
Ik heb ook interesse in de pomp, het lijkt mij ook het makkelijkst om de Engelse het distributie te laten verrichten, maar eerst maar eens wachten op wat de reactie is.

Offline tjleet

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is nog steeds mijn informatiebron
« Reactie #56 Gepost op: 01-02-2013 12:10 u »
Kan de 'chairman' zich bekendmaken zodat we kunnen afspreken hoe we dit verder aanpakken? Zo staan we maar voor joker en komen we nergens vrees ik...
Als die zich hier niet bekend maakt zou je misschien kunnen vragen naar de naam bij de leverancier.

Offline Glorfindel

• Senior lid
« Reactie #57 Gepost op: 01-02-2013 13:25 u »
Dan weet je nog niet zeker wie het is. De bestelling wordt waarschijnlijk met een gewone naam gedaan en niet met een forumnaam. Wellicht kan de verkoper wat betekenen. Hij kan er een mooie afzetmarkt aan overhouden.

Offline tjleet

• Super lid
« Reactie #58 Gepost op: 01-02-2013 14:47 u »
Met een naam heb je in ieder geval iets. En met alle kennis hier aanwezig kun je ook al behoorlijk wat. Iedereen kent hier iedereen wel zo'n beetje (heb ik het idee).

Offline Twonky

• Senior lid
« Reactie #59 Gepost op: 01-02-2013 17:38 u »
Verzendkosten vanuit Engeland vallen erg mee.

Inderdaad, ik had aanzienlijk meer verwacht, heb ook geen ervaring met bestellen in UK, vanuit de US valt het me altijd heel erg tegen hoeveel erbij komt aan porto.

In dit geval is het inderdaad veel makkelijker, sneller, veiliger (voor de organisator) om gewoon ieder voor zich te doen!

Zwaai
 :degroeten:

Offline zwahiel

• Boven 10 berichten
  • *
  • creatieve knutselaar
« Reactie #60 Gepost op: 01-02-2013 19:37 u »
Ik heb hem de 27e net besteld :) Wacht met smart.

Offline RobW

• Vol lid
  • Land: 00
« Reactie #61 Gepost op: 02-02-2013 00:03 u »
Inderdaad, ik had aanzienlijk meer verwacht, heb ook geen ervaring met bestellen in UK, vanuit de US valt het me altijd heel erg tegen hoeveel erbij komt aan porto.

Ik koop best wel vaak via ebay LP's in Engeland en Duitsland omdat het meestal de helft scheelt wat betreft de porto kosten met Nederlandse aanbieders!

Offline John

• Super lid
  • Vergist wort wordt nooit meer wort!
« Reactie #62 Gepost op: 02-02-2013 17:44 u »
Lijkt me een prima pompje om water te circuleren in de warmtewisselaar van mijn Herms (de kleinste zal goed genoeg zijn lijkt me). Moet ik alleen weer aan de slag met slangkoppelingen en doorvoern door mijn ketels...  toch maar even overwegen wat ik ga doen.

Offline Homme

• De Wortketel
  • Vol lid
    • Jonge Beer Brouwerij
« Reactie #63 Gepost op: 03-02-2013 12:15 u »
Ik heb hem de 27e net besteld :) Wacht met smart.
Ben benieuwd van je te horen als hij binnen is!

Offline David Steeman

• Senior lid
« Reactie #64 Gepost op: 06-02-2013 14:15 u »
Collega brouwers,

Solarproject.co.uk is zo vriendelijk geweest om voor ons forumgebruikers een speciale korting te geven in de vorm van gratis verzending. Dit wil zeggen dat we geen groepsaankoop en verdere verzending hoeven te regelen, maar dat iedereen zelf via de webshop z'n bestelling kan plaatsen en de pomp rechtstreeks aan huis geleverd krijgt. Toch een korting van € 4 voor de leden van hobbybrouwen.nl.

Om van deze deal gebruik te maken is een speciale pagina opgezet, http://shop.solarproject.co.uk/Hobbybrouwen-Promotion-c-7.html, om van de korting te genieten dien je via deze pagina te bestellen. Je kan nog kiezen welke versie (wattage) je wil kopen. Wanneer je de pomp bestelt zal je zien dat je bij verzending de optie hebt om 'Royal Mail - airmail Europe' te kiezen aan een prijs van 0 GBP. Als je andere producten meebestelt anders dan de pomp kan het zijn dat de gratis verzending niet behouden blijft, dan moet er dus wel verzending betaald worden. Waarschijnlijk geldt dat niet voor de SP200 connection kit, ik heb dat niet kunnen proberen, dat ga je zelf even moeten doen bij bestelling. De levertijd is 5 werkdagen.

De kogel is dus door de kerk en er kan besteld worden. Let wel op, deze promotie is enkel geldig tot 14 februari. Snel zijn is de boodschap.

Offline tjleet

• Super lid
« Reactie #65 Gepost op: 06-02-2013 14:54 u »
Top.
Mooi geregeld.

Offline Hai

• Super lid
  • Brouwerij Wijchense schóne en HOP'n AROUND
« Reactie #66 Gepost op: 06-02-2013 14:57 u »
Wie kan mij in het kort uitleggen waar je deze pomp voor kunt gebruiken, kan het tegen hete vloeistoffen etc.

Offline Bas_Pierik

• Junior lid
  • **
  • Schipbek'n
« Reactie #67 Gepost op: 06-02-2013 15:01 u »
Wie kan mij in het kort uitleggen waar je deze pomp voor kunt gebruiken, kan het tegen hete vloeistoffen etc.

Je kan deze pomp gebruikten om hete vloeistoffen te verpompen. Tevens is deze pomp voedselveilig. Het grote voordeel van deze pomp is dat hij zeer goedkoop is (26 pond is ong 32 euro). Een tweedehands iwaki is al gauw 75 euro.

Je kunt deze pomp bijvoorbeeld gebruiken in een rims en herms opstelling.

Offline John

• Super lid
« Reactie #68 Gepost op: 06-02-2013 15:35 u »
Hoeveel milli-ampere zou de voeding moeten zijn voor dit pompje?

Offline Dorstige Alexander

• Senior lid
  • op één been kan je niet staan
« Reactie #69 Gepost op: 06-02-2013 15:38 u »
Hoeveel milli-ampere zou de voeding moeten zijn voor dit pompje?

P = U*I
Dus: indien je kiest voor 14 W op 14 V ==> 1 A

Offline JanSt

• Vol lid
  • In the beginning..
« Reactie #70 Gepost op: 06-02-2013 15:55 u »
Zo ik heb de pomp ook besteld.. :)

Offline Dorstige Alexander

• Senior lid
  • op één been kan je niet staan
« Reactie #71 Gepost op: 06-02-2013 16:04 u »
Ik heb getwijfeld, maar ik ga die toch niet bestellen. Ik ben niet overtuigd van de opvoerhoogte/debiet. Nu brouw ik nog met de pan op het vuur, ik ga pas RIMS/HERMSen wanneer ik klaar ben om naar een grotere hoeveelheid te gaan (50 a 70L). Dan ga ik niet toekomen met zo'n pompje.

Offline John

• Super lid
« Reactie #72 Gepost op: 06-02-2013 16:17 u »
Ik twijfel ook maar ga hem denk ik wel kopen; erg handig voor de circulatie van het water in de warmtewisselaar. Die temperatuur komt bij mij soms boven de 80 graden en dat is een beetje zonde van mijn Iwaki. Veel capaciteit hoeft de pomp voor dit doel niet te hebben.

Offline JanSt

• Vol lid
  • In the beginning..
« Reactie #73 Gepost op: 06-02-2013 16:19 u »
Ik ben spullen aan het verzamelen voor mijn 1 pan installatie en ik wil graag tijdens het maischen de boel rondpompen...
En ik ben toch niet van plan om meer dan 25 l te gaan maken... (zeker niet de komende 2 jaar).

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #74 Gepost op: 06-02-2013 16:57 u »
Die temperauur komt bij mij soms boven de 80 graden en dat is een beetje zonde van mijn Iwaki.

Hoezo? ???
Kan je iwaki prima tegen hoor! :)

Tags: pomp