5 liter vaatjes in biertender

Gestart door Deijk, 27-01-2013 15:13 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Deijk

Hallo,
Op zolder had in nog een oude beertender staan, en omdat er geen vaatjes meer in de winkel verkocht worden leek het mij een idee om deze geschikt te maken voor de 5 liter vaatjes.
Na een kleine 2 uur werk, de meeste tijd voor het demonteren van de Beertender zonder iets kapot te breken, had ik het gewenste resultaat.
De voorkant moest ingekort worden, heb ik afgeplat, moet er nog alleen een plaatje plastic tegen aan lijmen en hij is geschikt om gekoeld bier te tappen, al met al ben ik tevreden over het resultaat.
En misschien een idee voor andere hobbybrouwers die nog een beertender ergens hebben staan.

Groeten, Rob

Pizzabakker

Gebruik je alleen de koeling? Of ook de luchtpomp?

Pizzabakker

Ik heb hier nog een perfectdraft staan. Een onding, maar koelen doet ie aardig.

Dorstige Alexander


Deijk


Deijk

Ik gebruik de beertender alleen om te koelen, en op elke plaats te kunnen gebruiken waar ik wil tappen. Bijvoorbeeld op het terras buiten (zomers).

koffie

Huisvlijt om de boel een beetje passend te krijgen is altijd leuk :)

Enkel tips: probeer de bovenkant ook te isoleren, dat scheelt een stuk in je koeling. Eventueel kun je voor een volgende projectje ook op Marktplaats kijken. Je kunt daar vaak voor een habbekrats een 'beertender' voor de 5 liter vaatjes vinden. Met een beetje geluk voor 10/15 euro.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.