Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Dag allemaal!  (gelezen 1030 keer)

Offline Wouters

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Dag allemaal!
« Gepost op: 16-01-2013 10:17 u »
Dag allemaal,

Mijn naam is Wouter en ik kom uit Tilburg. Vandaag heb ik me ingeschreven op dit forum. Omdat ik al veel gebruik gemaakt heb van de informatie die op dit forum aanwezig is leek het me een goed idee om maar eens lid te worden.
Samen met mijn jongere broer Jelle heb ik de amateurbierbrouwcursus van de Roerstok gevolgd. Hier hebben we veel geleerd en het was dan ook erg goed bevallen. Hierna zijn we onze brouwerij bij elkaar gaan zoeken, welke bestaat uit twee 32 liter ketels, een zelfgemaakt hevelfilter, een platenkoeler en een moutmolen gemaakt van een oude pastamachine. De laatste viel na onze eerste brouwpoging waarbij we 7 kilo mout hebben verschroot bijna uit elkaar, dus hiervoor zoeken we een vervanger.
Op oudjaarsdag 2012 hebben we ons eerste geheel eigen bier gebrouwen: een dubbel. Vandaar dat ik op mijn profiel ook brouwer sinds 2012 in kon vullen. De helft van de partij (in twee emmers vergist) was helaas zuur, de andere helft hebben we inmiddels gebotteld. Het zure bier hebben we nog bewaard om te zien of hier nog een interessant bier uit kan ontstaan (en we het zonde vonden om meteen de helft van het eerste brouwsel door de plee te spoelen).
We hebben nog een hoop te leren, dus ik blijf het forum met belangstelling volgen!

Groeten,

Wouter

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline heijligers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Brouwerij HeijligGerst - HolyBarley Brewery
Re: Dag allemaal!
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2013 13:16 u »
Welkom Wouter  :brouwen:

En succes met deze mooie hobby  :degroeten:

Offline Kleine_Schriek

• Super lid
  • Keggen die hap!
Re: Dag allemaal!
« Reactie #2 Gepost op: 16-01-2013 14:25 u »
Welkom en fijn dat er jullie al van eigen gemaakt bier hebben kunnen genieten!  :brouwen:

Antoinette

Tags: