Hallo en bedankt!

Gestart door nicolaasbeets, 18-02-2013 17:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nicolaasbeets

Dag allemaal,

Even voorstellen: ik ben Niek en 38 jaar oud. Naast werk en twee kleine kindjes toch maar eens begonnen aan het brouwen - dat was eigenlijk voorbestemd na mijn vrijgezellenfeest bij De Molen wat een alleraardigst biertje heeft opgeleverd...

Dank ook aan allen voor de ontzettend grote verzameling aan kennis, wat zeker heeft geholpen bij het opstarten!

Niek

Jacques

Hoi Niek,

Welkom en succes met de verder doorstart van je nieuwe hobby. Dit een hobby waarbij je bezig blijft. Zodra het bier op is ga je opnieuw brouwen. En elke keer kan het beter. He is de ideale combinatie van smaak, creativiteit en techniek en voor de liefhebbers wetenschap.

En als je de nodige ervaring hebt kun je hier op het forum anderen weer helpen. Op die manier ontwikkelt de hobby zich steeds verder.

heijligers

Welkom Niek en succes en plezier met brouwen toegewenst  :brouwen:  :biersmile:

Zit je al aan mout of ben je voorzichtig begonnen?

Groeten  :degroeten:

Maarten

nicolaasbeets

Hallo Maarten,

Ik ben voorzichtig begonnen. Ook omdat ik het huis met vrouw en kinderen deel en die niet echt blij worden als ik meteen de keuken in beslag neem...  :proost:

Voorlopig dus even wat blikken. Daarna zien we wel verder.

Niek

heijligers

Gelijk heb je. Zoiets moet je langzaam opbouwen, dan kan de rest eraan wennen. Daarbij moet je zorgen dat je John Williams niet op je dak krijgt. >:D

Nu wordt bij ons de keuken circa eens per maand geclaimd als brouwerij. Ik ben zelf bijna een jaar met blikken bezig geweest voordat ik overstapte op mout. Eerst een paar keer per jaar en nu bijna maandelijks. Sinds 1,5 jaar staat er een vergistingskoelkast met PC in de aanbouw en binnenkort een kleine hopplantage in de tuin.  :brouwen:

nicolaasbeets

Hop in de tuin, da's pas een goed idee...  :biersmile: :biersmile: :biersmile:

heijligers

Dat hebben al velen hier. Zoek maar eens op "hopoogst"

fwouters

Ik ga me ook aanmelden voor het hop uitwisselingsproject. Ik ga een aantal hopsoorten inkopen, die ik komend jaar kan stekken en kan weggeven aan anderen.
Daarnaast wil ik gaan vragen of er mensen zijn waarvan ik een plantje kan adopteren, met als tegenprestatie een stekje van mijn latere hopplantjes.

RobinB


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.