Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gebruik korrelgist door commerciŽle brouwers  (gelezen 10306 keer)

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: Gebruik korrelgist door commerciŽle brouwers
« Reactie #25 Gepost op: 12-01-2013 22:03 u »
En wie is Siris?

Dat is (was) iemand die op het forum af en toe een rake opmerking plaatste en dan weer een paar maanden weg was. Dit is maar ťťn omschrijving van iemand die iets met korrelgisten en gistvoeding deed (b.v. Siris YeastVit)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2013 22:27 u »
Korrel Saison klinkt interessant, ga ik zeker mee brouwen. Iemand een idee of deze ook commercieel wordt gebruikt, zo ja door wie?

Offline Ralph

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2013 12:52 u »
Bestaat er toevallig geen overzicht van brouwers en gebruikte gisten ergens op dit forum? Lijkt me interessant om dit eens te zien, zeker ook met betrekking tot het leren kennen van gistsoorten zoals Aart al stelde.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2013 13:02 u »
Kijk eens naar de tabel / pdf die Adrie ooit gepost heeft. Weliswaar geen korrelgisten in commerciele brouwers maar wel een overzicht van Wyeast-gisten en brouwerijen.

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,11634.msg144867.html#msg144867

Offline Jaap

• Vol lid
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2013 13:49 u »
Korrel Saison klinkt interessant, ga ik zeker mee brouwen. Iemand een idee of deze ook commercieel wordt gebruikt, zo ja door wie?

Ik vermoed dat het om deze gist gaat.
Als het van Lallemand komt zal het wel commercieel gebruikt worden, maar geen idee door wie.

Offline Aart

• Super lid
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2013 14:15 u »
Kijk eens naar de tabel / pdf die Adrie ooit gepost heeft. Weliswaar geen korrelgisten in commerciŽle brouwers maar wel een overzicht van Wyeast-gisten en brouwerijen.

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,11634.msg144867.html#msg144867
Ja die tabel staat ook in zijn boek.

Hij bestaat in 11 grams verpakking; maar wordt in Nederland helaas niet aangeboden.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2013 14:47 u »
Hij bestaat in 11 grams verpakking; maar wordt in Nederland helaas niet aangeboden.

Van der Kooy heeft mij al een tijd geleden bevestigd dat zij hem in hun programma gaan voeren zodra hun leverancier dat ook doet.

s7.

Offline Aart

• Super lid
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2013 14:48 u »
van der Kooy heeft mij al een tijd geleden bevestigd dat zij hem in hun programma gaan voeren zodra hun leverancier dat ook doet.

s7.
OK fijn :)

Tags: