Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Ik heb besloten om bier te gaan brouwen.
Beste heren,
Ik vind het nog wel lastig om een goede plek te vinden welke constant van temperatuur is. Aangezien ik nog geen gist kast heb...
Wat zou de beste volgende stap zijn. Eerst een gistkast op de juiste temperatuur of iets anders...
Op dit moment heb ik een brouwsel klaar staan wat ik met een verwarmingsriem op temperatuur ga proberen te houden, klinkt makkelijker dan al overstappen naar een koelkast!
Blikbrouwen is een prima start!
Maar het is niet noodzakelijk om daarmee te beginnen. Je kunt ook meteen met mout starten. Dat heb ik gedaan.
'rauwe' (raw) materialen
Ik zit toch te denken aan een tafelkoelkast met een stc-1000 met een soort van gloeilamp...Maar ik moet nog even mijn vrouw ompraten... die vind het allemaal nog veel zooi... (spullen)