Brand - (blond) wedstrijd voor hobbybrouwers 2013

Gestart door William, 25-12-2012 11:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenCV

Citaat van: Hoppenbrouwers op 23-01-2013  07:34 uWaar heb je dat gelezen/gehoord?

Een engeltje fluisterde mij dat in het oor toen ik gisteren de website maakte voor de wedstrijd 😉
Grapjas.

Homme

Citaat van: koffie op 23-01-2013  07:51 uPersoonlijk vind ik het jammer dat het een zware blond moet zijn ipv een gewoon blondje, ...
Hier sluit ik mij graag bij aan.
Zelf brouw ik al jaren een dorstlessende type A bitter blond: lijkt mij een goed voorbeeld te kunnen zijn van een typisch Nederlands bier (naast de gekozen Kuit).
Brand zal dit echter nooit zelf op de tap willen zien naast zijn pils  :nut:

Waarom zoeken de amateurs bevestiging van de grote beroepsbrouwers? We brouwen toch juist omdat we eigenwijs onze eigen smaak willen volgen?  :weetniet:

Caspar

Een volmout hoppige sterke blonde... Jammie. Misschien dat ik toch mee ga doen :biersmile: !

heijligers

Citaat van: hansm op 23-01-2013  10:05 uIk denk dat het ONK wel weer eens in de weg kan gaan zitten. Eind mei/begin juni... laat me raden.... het weekend van 25/26 mei (het weekend dat de ONK-bieren gekeurd worden) of het weekend van 1/2 juni (ONK-festival).

Zal dus wel weer aan mij voorbij gaan :(
Het zal wel gekoppeld worden aan de Week van het Nederlands bier (23 MEI T/M 02 JUNI 2013), dus heeel grote kans dat evenementen elkaar in de weg zitten.
Hopelijk wordt hierover voldoende nagedacht  8)

Adrie

Jammer zou dat zijn. Het ONK gaat bij mij toch echt voor. En twee weekenden achter elkaar weg voor een bierige bijeenkomst wordt thuis vast niet met gejuich ontvangen...

heijligers

Citaat van: Adrie op 23-01-2013  13:42 uEn twee weekenden achter elkaar weg voor een bierige bijeenkomst wordt thuis vast niet met gejuich ontvangen...
Dat is nog een bijkomend probleem.

# :engel: Bestelt alvast een bosje bloemen :engel:

Oscar

Citaat van: Raymond293 op 23-01-2013  09:39 uJammer dat ik me niet meer kan inschrijven,

Waarom niet ?  :weetniet:  Geen LABO regels hier! Dus je mag gewoon mee doen (net als ik :-) )

En Voor wat betreft de planning en ONK: Jeroen Probeer dit te regelen!  :biersmile:

William

Lekker.

Dat wordt een bier a la Christoffel Nobel maar dan met een bovengist.

matthew

Ook ingeschreven. Nu nog even goed nadenken over het recept... Heb wel eens een normale blond gebrouwen.

Heb er zin in!  :proost:

Raymond293

Citaat van: Oscar op 23-01-2013  18:36 uWaarom niet ?  :weetniet:  Geen LABO regels hier! Dus je mag gewoon mee doen (net als ik :-) )

En voor wat betreft de planning en ONK: Jeroen Probeer dit te regelen!  :biersmile:

In de reglementen staat dat het alleen voor hobbybrouwers is... vandaar :)

Oscar

Citaat van: Raymond293 op 23-01-2013  18:58 uIn de reglementen staat dat het alleen voor hobbybrouwers is.

Brouw jij niet meer voor de hobby dan?  :)

Raymond293

Citaat van: Oscar op 23-01-2013  19:11 uBrouw jij niet meer voor de hobby dan?  :)

Tuurlijk wel, samen met de buurman... dan moet hij zich maar inschrijven  ;D

heijligers


Caspar


Gerb

Volgens mij moeten we dit jaar zelf de flessen opsturen? Dat wordt nog lachen met 10 flessen. Ik denk dat ik ook liever een ONK meepik als het samenvalt.

Caspar

Ik ga die flessen wel brengen, ik heb echt super nare ervaringen met bierflessen en post ??? .

Als beide wedstrijden in het zelfde weekend vallen dan ga ik zeker naar het ONK, maar ik mag hopen dat de organisatoren wel begrijpen dat een hobbybrouwer niet op 2 plekken tegelijk kan zijn ;) .

Erwin

Heeft iemand in de regelementen iets gelezen over het land van herkomst?
Maw moet je in Nederland wonen en brouwen?

Caspar

Citaat van: matthew op 23-01-2013  18:42 uheb wel eens een normale blond gebrouwen..

Blond
> 20 IBU
Bovengistend
Hoppig

Klinkt mij in de oren als een Double IPA... wie heeft het over een Belgische Blonde >:D ?

Erick

Citaat van: Erwin op 23-01-2013  22:04 uHeeft iemand in de regelementen iets gelezen over het land van herkomst?
Maw moet je in Nederland wonen en brouwen?

Ik zie er niets over staan, Belgen zullen ook welkom zijn denk ik?

seed7

Citaat van: Caspar link=topic=21754.msg332022#msg332022Klinkt mij in de oren als een Double IPA... wie heeft het over een Belgische Blonde >:D ?

Die kant gingen mijn gedachten ook al op, de naam heb ik al:

"Bran's Blond Bride"

Bran zijn zemelen in het Engels.

Bran (NL) was een Keltische god/koning en heerser over Engeland wiens hoofd onder London begraven is nadat hij dodelijk gewond was geraakt. Zo beschermt hij Engeland.

En dan is er nog de Ier Bran mac Febail (NL) wiens reizen hem op bovenzinnelijke eilanden met schone vrouwen brachten.

Ook is het een anagram van Brand's Blond Bier.


s7.


Erwin

Wat is eigenlijk de BJCP equivalent van dit bier? Hebben we het hier over een "18A. Belgian Blond Ale"of meer een "18D. Belgian Golden Strong Ale"?

Jacques

Citaat van: Erwin op 23-01-2013  23:08 uWat is eigenlijk de BJCP equivalent van dit bier? Hebben we het hier over een "18A. Belgian Blond Ale"of meer een "18D. Belgian Golden Strong Ale"?

Ik zou voor de Strong Ale gaan.

Jacques

Om de deelname vanuit het forum te stimuleren zijn aan het eerste bericht van dit topic een aantal documenten gekoppeld.

Oscar

Citaat van: Erwin op 23-01-2013  23:08 uWat is eigenlijk de BJCP equivalent van dit bier?

Voor deze wedstrijd nu eens niet in Biertypen denken...gewoon een blond bier (max 18 EBC ?), volmout, bovengistend meer dan 20 IBU en 8 - 9,5% alc. Daar heb je toch geen stijlgids voor nodig? Of denk ik nu raar?  :weetniet:

Erwin

Hmmja ik zal dan het woord "blond" misschien in de verkeerde context lezen, ik denk aan een stijl referentie, maar het woord "blond" betekent hier dus blijkbaar niets meer dan een maximale EBC waarde. Ok. Wellicht denk ik dan ook te moeilijk over "...in deze traditie van Brand bier past". Hoezo, welke traditie is dat precies?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.