12/13-04-2013 Bierfestival Groningen

Gestart door Bierfestival Groningen, 21-12-2012 10:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

toon van den broek

Hallo biervrienden,

Een heel erg verdiende eerste plaats voor Herman's weizenbier. Vond het op de Gildeavond afgelopen woensdag direkt al een superlekker bier met grote potentie. 
Niet een extreem weizenbier is mijn mening, maar een heel fijn vlot wegdrinkend bier met een beetje de frisheid van een mooi witbier, dus ook wat citroenerig.
Hoop dat de Texelse dit kan evenaren, immers het is zeker niet makkelijk om een bier zomaar vanuit een recept op te schalen.
(Fons' Olde Grieze Groninger Haverbier smaakte bij de Mitra-stand echt heel anders dan het origineel)
Maar ook Sanders' zeer geslaagde bier mocht er zijn! Proficiat dus!

We zijn dan zeker heel trots dat ons Gilde al drie keer de winnaar gebracht heeft, maar wel met de opmerking dat verreweg de meeste ingezonden bieren elke keer natuurlijk wel uit ons Gilde kwamen......

Het waren dus mooie dagen daar in de Martinikerk. Veel interresse ook weer bij de Gildestand: het hobbybrouwen spreekt vooral ook veel jongeren aan en dat is ook prachtig natuurlijk.
Wat ook weer opviel is dat vooral veel jongeren zich open stellen voor geuze en lambiek, terwijl ze er vaak nauwelijks van gehoord hebben.....

Groet, Toon


heijligers

Gefeliciteerd met de mooie resultaten  :groots:

René K

En de Muifel USA IPA was mijn favoriet van het festival! Ook ik heb weer erg genoten. Leuk om zoveel enthousiaste brouwers en andere bier enthousiasten weer bij elkaar te zien.

Ronald_

Gefeliciteerd Herman! Als ik dit zo lees loopt het water me in de mond :)

Wybe

Ook vanuit Friesland van harte gefeliciteerd! Terechte winnaar, zoals ik afgelopen Gilde-avond al had mogen proeven!

Herman


Oscar

En woensdag het volledige 3 pagina's lange artikel over Herman..... :brouwen:

Herman

Grapjurk ;) Ik moet nog zien dat daar meer tekst bij staat. Het leuke is wel dat men geïnteresseerd  is om dit bier te volgen, dus als ik ga brouwen willen ze ook een kijkje komen nemen.

Jacques


Tinus

Gefeliciteerd Herman! Je Weizen smaakte tijdens de gildeavond inderdaad heerlijk!

Als het uiteindelijk bij de Mitra ligt neem ik zeker een paar flesjes mee!  :proost: :proost: :proost:

JanEric

Hier is het volledige artikel (met dank aan de verslaggeefster voor het doorsturen ;D)

citrasimcoe

Gefeliciteerd Herman!  :biersmile:

Citaat van: Oscar op 14-04-2013  21:41 uNiet met vloeibare denk ik. Het kan natuurlijk wel. Bij Maallust maken we de starter 2 dagen voor brouwen in de gisttank zelf. Voor 15 hl ± 40 liter wort en 5 zakjes Wyeast.... :)  schijnt daar altijd goed te gaan...
Interessant. Komt die wort uit extractpoeder of wordt dat apart gehouden van een eerder brouwsel?

kluukluuk

Gefeliciteerd Herman...  :biersmile:

De Mitra zal het druk krijgen de komende tijd  :proost:

Zullen wel weer wat extra vestigingen worden geopend om aan de vraag te kunnen voldoen..  :groots: :nut:

Herman

JanEric is me voor met het plaatsen van het gehele artikel, maar hij heeft het vers van de pers ;)

Voor de oplettende lezer maak ik ook nog sluikreclame voor Adrie.

citrasimcoe

Citaat van: Herman op 17-04-2013  22:54 uVoor de oplettende lezer maak ik ook nog sluikreclame voor Adrie.
Had het gezien ja. Wat gaat Adrie je daarvoor betalen?  ;D

Herman

Voor een vriendendienst wordt niet betaald, hmm hap ik toch ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.