12/13-04-2013 Bierfestival Groningen

Gestart door Bierfestival Groningen, 21-12-2012 10:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobinB

:'(
Was graag gekomen, maar kan helaas niet...

René K

Ik ben erg benieuwd naar je Muifel USA IPA. Deze heb je zaterdagavond ook nog wel van de tap zeker?

MO

50 liter mee, dus dat moet wel lukken. Niet al te bitter maar wel heerlijk Amarillo en Cascade hoppig. Tot zaterdag.

toon van den broek

Hallo Biervrienden,

Voor de liefhebber(s) is er op de Groninger Gildestand ook diverse lambieken en geuzes te verkrijgen.
In ieder geval de eigen Groninger Geuze in drie blends plus nog de Lambiek van brouwerij De Troch 2011 en 2012.
Dat voor diegene die vanavond niet in staat is de Masterclass/Proeverij bij te kunnen wonen.
De Mastercalss/Proeverij bestaat uit bovengenoemde lambieken en de Grand Cru Bruescella van Cantillon. Verder een jonge en een oudere Girardin, mijn eigen Special Blend en als afsluiter een De Neve 1989.

Morgenmiddag tegen 16.00u is de uitslag van de wedstrijd van 't beste Groninger Weizenbier.
Heb er al enkele geproefd afgelopen woensdagavond op de Gildeavond en moet zeggen dat er ongelooflijk lekkere bieren bij waren. Begreep dat het winnende bier gebrouwen gaat worden bij de Texelse Brouwerij.
In tegenstelling tot voorgaande jaren bestaat de jury nu ook voor een deel uit 'gewone' bierliefhebbers.
Hopelijk krijgen alle hobbybrouwers die een weizen ingestuurd hebben dit jaar ook een keuringsraportje....

Hoop weer velen te zien de komende dagen.

Groetjes, Toon van den Broek



Wybe

Beste Muifelmeneer,

Wilt u voor mij een glas Beerskey bewaren voor de zaterdagavond? :-)   Dit bier lijkt me echt geweldig!  :proost:

Herman

Met gepaste trots meld ik bij deze de Weizen wedstrijd te hebben gewonnen, elk van de juryleden koos dit bier als winnaar.

Gisteren hebben bezoekers al van dit (toen nog niet) winnende bier kunnen proeven. Vanmiddag heb ik de felicitaties van o.a. Hans Warning (BKG, LABO) en Maurice Diks (Texelse bierbrouwerij) in ontvangst mogen nemen. Sander Jochems heeft de 2e prijs gewonnen, nogmaals gefeliciteerd. Het is de 3e keer op rij dat een Gronings biergildelid deze competitie wint, die overigens echt niet alleen gildeleden als deelnemers kent.

Het bier zal op commerciële schaal gebrouwen worden op Texel en is in augustus bier van de maand in de ABT café's. Bovendien zal het gebottelde bier landelijk bij de Mitra in de schappen verschijnen. Zoals het er naar uitziet zal ik tijdens een korte vakantie op Texel dus de roerstok mogen hanteren!

Ik ben blij! :elifant:

William

Citaat van: Herman op 13-04-2013  22:13 uMet gepaste trots meld ik bij deze de Weizen wedstrijd te hebben gewonnen, elk van de juryleden koos dit bier als winnaar.

Zeker gepast. Hartstikke goed man. Proficiat :proost:

Henielma

Dat heb je goed gedaan Herman. Leuk om het ook in het groot te mogen brouwen op Texel. En daarna als ABT bier.  :biersmile:

Oscar

Super tof Herman! Gefeliciteerd! Het feeit dat je een goede brouwer bent is nu definitief vastgelegd en heel Nederland zal het weten... Nu nog zorgen dat jij bij de Texelse jou bier kan evenaren... :brouwen:  Leuke uitdaging... :brouwen:

RobinB

Citaat van: Herman op 13-04-2013  22:13 uMet gepaste trots meld ik bij deze de Weizen wedstrijd te hebben gewonnen, elk van de juryleden koos dit bier als winnaar.

Gisteren hebben bezoekers al van dit (toen nog niet) winnende bier kunnen proeven. Vanmiddag heb ik de felicitaties van o.a. Hans Warning (BKG, LABO) en Maurice Diks (Texelse bierbrouwerij) in ontvangst mogen nemen. Sander Jochems heeft de 2e prijs gewonnen, nogmaals gefeliciteerd. Het is de 3e keer op rij dat een Gronings biergildelid deze competitie wint, die overigens echt niet alleen gildeleden als deelnemers kent.

Het bier zal op commerciële schaal gebrouwen worden op Texel en is in augustus bier van de maand in de ABT café's. Bovendien zal het gebottelde bier landelijk bij de Mitra in de schappen verschijnen. Zoals het er naar uitziet zal ik tijdens een korte vakantie op Texel dus de roerstok mogen hanteren!

Ik ben blij! :elifant:

Wow! Gefeliciteerd!!!
Supermooi! :dansen:

Waarom wordt het deze keer bij de Texelsche gebrouwen ipv maallust?
Wel cool dat ze er ook meteen het ABT bier van maken! :D

Ps. Komt dit recept ook in "bewezen recepten"? Of staat het nog onder embargo? ;) ;D

Oscar

Citaat van: RobinB op 13-04-2013  22:30 uWaarom wordt het deze keer bij de Texelsche gebrouwen ipv maallust?

Maallust zit helemaal vol.... Hebben het al druk genoeg met ons eigen bier en dat van Mommeriete... (Denk ik zo.)  :)

Herman

Dank! Recept is geen geheim hoor. 51% tarwemout, 49% pilsmout en Tradition geoogst in Borger ;) 3068 doet de rest.

RobinB

Oei!
Zo'n geheim ingrediënt wordt lastig klonen! ;D ;D
Wel een lekker simpel recept, hou ik van. :duimop:

Oscar

Nu maar hopen dat Texelse met vloeibare gist kan/wil werken....:-)

Jacques

Gefeliciteerd Herman! Hoeveel liter had je er van gebrouwen?

En natuurlijk verwacht ik dat je het volledige recept bij de Bewezen recepten plaatste.

Herman

Dank, ik heb 16 liter gebrouwen, waarvan gisteren 8-9 liter getapt op het festival. Ik zal een paar flesjes bewaren om straks te kunnen vergelijken met de grote plas bier die op Texel gebrouwen gaat worden. Alsof het zo mocht zijn had ik al een korte vakantie op Texel geboekt, ik kan dus op de fiets naar de brouwerij! ;)

Recept volgt nog wel.

guuz

Hoi Herman en natuurlijk ook Sander, nu even op deze manier Van harte :groots:

Fons

Gefeliciteerd Herman en Sander. Leuk dat het bier dit keer ook in de ABT cafè's terecht lijkt te komen.



Drents Hopbier

Citaat van: Herman op 13-04-2013  23:09 uDank! Recept is geen geheim hoor. 51% tarwemout, 49% pilsmout en Tradition geoogst in Borger ;) 3068 doet de rest.

Gefeliciteerd. En heb je zoveel Borger's Tradition over dat er een groot brouwsel mee gemaakt kan worden?

Hopbier

Herman

Nee, maar ik wel een goed alternatief uit de Hallertau ;)

René K

Geweldig Herman. Gefeliciteerd! Ik hoorde dat de complete top 3 ingenomen wordt door het gilde!

RGeraads

Van harte gefeliciteerd Herman! En dat met zo'n simpel recept, chapeau! :groots: Zo zie je maar dat je niet ingewikkeld hoeft te doen met allerlei ingrediënten en ingewikkelde maischschema's!

aldo


MO

Herman, goed man. Volgens mij kan Texelse niet met korrelgist werken dus dat zal toch een WB-06 worden. Ik hoop het niet. Leuk je gesproken te hebben vrijdag.
Het festival was een groot succes. Vrijdag leuk druk, zaterdagmiddag rustiger maar 2x zo druk als vorig jaar en zaterdagavond uitverkocht. In de zaterdagavond sessie hebben we 150 bieren per uur getapt! Echt super.
Ook weer een A4 vol nieuwe klanten gescoord. Eigenlijk is dit het meest succesvolle festival in Nederland. Voor de Muifel dan.

Oscar

Citaat van: MO op 14-04-2013  21:36 uherman, goed man. Volgens mij kan Texelse niet met korrelgist werken dus dat zal toch een WB-06 worden.

Niet met vloeibare denk ik. Het kan natuurlijk wel. Bij Maallust maken we de starter 2 dagen voor brouwen in de gisttank zelf. Voor 15 hl ± 40 liter wort en 5 zakjes Wyeast.... :)  schijnt daar altijd goed te gaan...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.