Wietbier, kan dat?

Gestart door Johannes, 08-02-2005 10:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Edgar

Citaat van: koffie op 28-10-2011  12:29 uToch wordt er in dit topic anders beweerd en 'bewezen', Edgar.

Je mag je ook minder cryptisch uitdrukken wat mij betreft. Mannelijke hennep is wel wiet? Bedoel je dat? Of dat wietbier lekker is? Als een coffeeshop mannelijke hennep als wiet gaat verkopen blijven z'n ruiten niet lang heel. En of 't lekker is, mm, ieder z'n smaak, dan had ik inderdaad 'vind' moeten schrijven in plaats van 'is'.

Caspar

Ik zou die superskunk gewoon lekker oproken en een fatsoenlijk bier brouwen ;) . Zoals Timpel al aangeeft is het veel te duur om echte weed toe te voegen en er nog wat van te proeven ook, mannelijke planten zullen niet het gewenste aroma hebben.

Allicht dat je een soort concentraat kan maken met wodka en een paar gram weed, maar zoals Edgar terecht aangeeft ontstaat er dan een combinatie van 2 highs. Ik ken ook mensen die hopconcentraat hebben gemaakt met wodka, dus weed zal ook wel werken denk ik.

Adrie

Er zijn ook hopsoorten en hopextracten die een wietaroma geven. Koop maar eens een verse Jever pils.

koffie

Citaat van: Edgar op 28-10-2011  12:47 uJe mag je ook minder cryptisch uitdrukken wat mij betreft. Mannelijke hennep is wel wiet? Bedoel je dat? Of dat wietbier lekker is? Als een coffeeshop mannelijke hennep als wiet gaat verkopen blijven z'n ruiten niet lang heel. En of 't lekker is, mm, ieder z'n smaak, dan had ik inderdaad 'vind' moeten schrijven in plaats van 'is'.
Van dat mannetje/vrouwtjes verhaal weet ik niets af, daar doelde ik dus ook niet op ;)

Ik doelde op het feit dat dit topic toch wel degelijk aantoont dat wietbier haalbaar en drinkbaar is.

Hopmans

THC lost niet op in water, maar wel in olie.
High wordt je dus niet van een wietbier.
Dat is ook de bedoeling niet.
@timpel_800:
Praat van de zomer eens met een boer die
hennep (0% THC) teelt voor algemene toepassingen.


Drents Hopbier

Citaat van: Hopmans op 28-10-2011  14:51 uTHC lost niet op in water, maar wel in olie.

Oplosbaarheid in water  2,8 g/L
(THC) De werkzame stof in cannabis is goed oplosbaar in vetten, olies en alcohol.

Hopbier

Edgar



Dat ligt aan de brouwer. Ik vermoed dat vele wietbier-geïnteresseerden wel degelijk graag iets merken van hun dure wiet. Sterker nog, dat weet ik zeker, om te beginnen krijgt elke Amerikaanse toerist heel grote (rode) ogen van die term. Ok niet elke.

High kan je ook wel degelijk worden, als er genoeg alcohol in zo'n drankje zit. Gooi een top in een Westmalle tripel, herkurk en na een paar dagen zie je, als je het binnenhoudt, de paters op roze bezemstelen voorbijvliegen. Met een pilsje is het lastiger. Maar ik zou beide niemand aanbevelen.

Citaat van: Drents Hopbier op 28-10-2011  15:45 uOplosbaarheid in water  2,8 g/L
(THC) De werkzame stof in cannabis is goed oplosbaar in vetten, olies en alcohol.

Hopbier

Da's een labcijfer. Reken even mee: tegenwoordig 15% THC in skunk. Een zakje van een gram bevat dus 0,15 g THC. Dan zou je (het effect van) 19 zakjes in een liter water kunnen oplossen. In de praktijk lukt je dat nooit.

Hopmans

Wat betreft de ethische aspecten:

Genesis 1,29
    
Ook zei God: 'Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn.


Edgar

lol Hopmans neem een handje bolderikzaad en bid ;)

Oxhead

Door droog te wieten kan je de thc in de al gevormde alcohol oplossen. ;D

goom

De werkzame stof van wiet is THC.
Als je de stof medicinaal gebruikt zoals bij voorbeeld bij rugklachten, multiple sclerose en voor kanker patienten dan kan je het roken of extraheren met water.
Voor extraheren met water moet je dan de volgende dosis gebruiken.
Uitgaande van White widows met een concentratie van ca 15 % THC, 1 gram 15 minuten koken in 1 liter water (daarna kun je er thee van trekken). De dosis is dan voor 1 mok per halve dag.
Reken dit maar om voor de hoeveelheid bier die je wilt maken.
Als je deze hoeveelheden gebruikt lig je niet op apegapen, maar is er een licht merkbaar effect.
Deze hoeveelheden heb ik destijds gekregen via de Stichting Medicinale Marihuana (bestaat helaas niet meer) en kan je verzekeren dat het goed werkt.

Stadsbrouwers

Ik gebruik geen wiet met THC. Mijn hennep is speciaal gekweekte medicinale wiet

goom

Welke stof wil je dan aan je bier toevoegen met medicinale wiet? CBD olie?

Stadsbrouwers

Nee geen olie, hennep toppen

Berend Postema

Wietbier? Als je en kist Hein met de ''nieuwe'' groene fles een maand in het daglicht laat staan en vervolgens kort koelt smaakt hij bij mij naar wiet. :weetniet:

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Gerb op 22-01-2009  21:24 uBlijkbaar bestaat boekweitmout wel, het wordt gebruikt in glutenvrije bieren. Zoek maar eens op Buchweizenmalz.
Volgens mij heet het Dinckel in het Duits. Dus Dinckelmalz.

Traploper

Heb zelf boekweitmout gebruikt van Castle Malt

Eric v B

Citaat van: RoodeLeeuwVenlo op 22-11-2017  14:19 uVolgens mij heet het Dinckel in het Duits. Dus Dinckelmalz.
Dinckel = Dinkel en is spelt.

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: Eric v B op 22-11-2017  16:25 uDinckel = Dinkel en is spelt.

O ja...  Google.translate....  :pan:

goom

Citaat van: Johannes op 08-02-2005  10:12 uDe werkzame stof in wiet is overigens niet oplosbaar in water, of het oplost in alcohol weet ik niet.

Even een correctie: THC lost zeker wel op in water.
1 gram wiet 15 minuten in water koken en van de vloeistof thee zetten  is het recept.
Kijk voor meer info bij www.mediwiet.nl
Zoals elke stof heeft deze een bepaalde oplosbaarheid in water (algemene chemische kennis).
Als je wiet thee wilt maken is 1 gram

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.