ferme taal Hoppie, doch ik kan me wel vinden in de strekking.
Grappig genoeg was het eerste recept met cannabis dat ik vod voor bier uit de VS.
Cannabis heet een sterk aromatish kruidige smaak en geur die prima past in dranken.
In Amsterdam zit een wietzaad kweker die jaren jang een wiet bier brouwde en ook een wietwijn. Dit deze ze met extracten van cannabis, zonder THC. De bier werd geexporteerd naar veel landen waronder de VS wantr zonder THC is het geen dope.
Bovendien Huub zijn kleren gemaakt van cannabis geen echte kleren?
(katoen is vele malen lichter voor het milieu en el arbeitsintensiever)
En over die cacainetrappist. Ik hoop nog eens wat cocabladeren in handen te kunnen krijgen en er een bier mee te brouwen (het is immers bitter) Daar heb ik absoluut gen moeite mee, omdat per gram cocablad er minder werkzame stof aanwezig is dan er per gram koffieboon als opwekkends is.
Het wordt inderdaad tijd eens naar het grote plaatsje te kijken. En zijn geloof ik 600000 alcolisten tegenover 20000 heroineverslaafden,30000cocaine- en 200000 cannabisverslaafden. Er zijn vele malen meer gebruikers van de caffeine waarvan ook een groot deel verklaard niet zonder te kunnen. Dat het één geaccepteerd is en het ander niet wil niet zeggen dat het één beter of slechter is dan het andere, zeker gezondheidstechnisch.
Ten slotte wil ik zeggen dat de enige drugs die ik tot me neem zijn nicotine en alcohol. (al heb ik in het verleden het genoegen/vervloeking van andere middelen wel ervaren)

Wim