Inmiddels is er een wietbiertje gebrouwen naar
dit recept. Hoewel de vergisting zeer moeizaam verliep, is het best een lekker biertje geworden. Misschien dat ik het in het najaar nog eens probeer.
Ik heb voor 15 liter bier 100 gram wiettoppen (eerst 3 keer spoelen op 80 graden) toegevoegd na de hoofdgisting en dit 3 weken laten “drooghennepen”.
100 gram wiet is een hele berg; waarschijnlijk zou de gemiddelde wietroker in tranen zijn uitgebarsten als hij zag wat er in de gistfles gegooid werd.
Van geestverruimende invloeden overigens geen sprake, eerder lijkt het slaapopwekkend te werken.
Er blijkt dus met wiet best een smakelijk biertje te kunnen worden gebrouwen, het viel mij in ieder geval 100 % mee. Ook qua helderheid, ik had een “groenig” bier verwacht, maar het is een gewoon blond biertje geworden.
Je zult er echter zelf wel een cannabisplantje voor moeten opkweken, anders is het geen doen gezien de hoeveelheid. En als het je om de geestverruimende effecten gaat kun je het beter roken, hier wordt je hooguit wat slaperig van.
Dat laatste lijkt dan wel weer goed uit te pakken i.v.m. de medicinale kant van het verhaal, maar daar heb ik nog geen reactie van.