Wifi digital hydrometer

Gestart door Joop van den Hoek, 02-12-2018 16:49 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joop van den Hoek

Hallo hobbybrouwers,

Ik ben op zoek naar een goede wifi digital hydrometer.
Probeer alle voor en tegens in kaart te brengen, om mijn +/- € 150,- zo verstandig mogelijk te spenderen.

https://www.brewperfect.com/product/brew-perfect-wifi-digital-hydrometer/
https://www.northernbrewer.com/products/beerbug
https://www.plaato.io/
https://www.stookwinkel.nl/product/tilt-hydrometer-app-ios-android/?fbclid=IwAR34n6LVFEZm7nZbtTotkD5rPH8RGWaUspONGHJiQABTmuNESd4BbpsL9h0

 Wie o wie heeft er ervaring mee?

Groet, Joop

Trapkast

Wellicht ook interessant om eens te kijken naar een iSpindel, meet tegelijk ook de temperatuur van je vergisting. :brouwen:

Triplezzz

Ik gebruik ook de Ispindel.
En ik ben er zeer tevreden over.
In dit topic wordt er uitgebreid over gesproken.
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,33743.msg512781.html#msg512781

Wildor

De Tilt meet ook de temperatuur.
Met de huidige v2 van de Tilt zijn volgens mij wat verbeteringen doorgevoerd betreffende de batterijduur. Voordeel t.o.v. Plaato is m.i. de hoogte. Met Tilt in het vat kun je nog steeds met een eenvoudig waterslot uit de voeten.

Ben zelf ook nog aan het twijfelen, want zo'n bouwpakket zie ik niet zitten. Dus ik volg met interesse.

William

Henielma

De Tilt heeft geen Wifi maar Bluetooth. Mijn ervaring met een namaak Tilt met Bluetooth was dat het bereik erg beperkt was. De iSpindel is groter maar heeft wel Wifi met een veel groter bereik en die gebruik ik al een paar jaar naar tevredenheid. Nadeel is misschien dat het een bouwpakket is maar er zijn wel manieren om die kant en klaar te verkrijgen. En nee, niet bij mij.

Joop van den Hoek

Citaat van: Wildor op 02-12-2018  17:59 uDe Tilt meet ook de temperatuur.
Met de huidige v2 van de Tilt zijn volgens mij wat verbeteringen doorgevoerd betreffende de batterijduur. Voordeel t.o.v. Plaato is m.i. de hoogte. Met Tilt in het vat kun je nog steeds met een eenvoudig waterslot uit de voeten.

Ben zelf ook nog aan het twijfelen, want zo'n bouwpakket zie ik niet zitten. Dus ik volg met interesse.

William

Zelf zie ik zo'n bouwpakket ook geheel niet zitten. :-\ :-[

Wildor

Citaat van: Joop van den Hoek op 02-12-2018  22:00 uZelf zie ik zo'n bouwpakket ook geheel niet zitten. :-\ :-[

Gat? —> Markt!
Handige klussers hier?  ???

William

Pieter1954

Kijk eens op het Stookforum: https://www.stookforum.nl/thread/het-ispindel-open-source-hydrometer-meter-topic/2/
Ene Sj44k maakt ze voor slechts € 30. Die van mij komt daar ook vandaan.
Een bouwpakket kost het dubbele: https://www.3d-mechatronics.de/de/ispindel_10956391065/

Wildor

Heb de beste man gevraagd of hij ze nog maakt, ben benieuwd!

Bedankt Pieter!

William

Broeky

Dat wilde ik ook net doen want voor die prijs ben ik ook zeker wel geïnteresseerd in zo'n Ispindel. Zou je kunnen laten weten of er nog mogelijkheden zijn? (dan krijgt die beste man niet van iedereen een mail met dezelfde vraag) Ik hoor goede ervaringen over de Ispindel. Moeten de gemeten waardes nog omgerekend worden (zoals bijv. bij een refractometer)? Of houdt de meter al rekening met de vergisting?

Wildor

Als hij reageert zal ik het laten weten. Eerst maar eens zien of ie ze nog maakt.

William

Joop van den Hoek

Citaat van: Henielma op 02-12-2018  18:24 uDe Tilt heeft geen Wifi maar Bluetooth. Mijn ervaring met een namaak Tilt met Bluetooth was dat het bereik erg beperkt was. De iSpindel is groter maar heeft wel Wifi met een veel groter bereik en die gebruik ik al een paar jaar naar tevredenheid. Nadeel is misschien dat het een bouwpakket is maar er zijn wel manieren om die kant en klaar te verkrijgen. En nee, niet bij mij.

Ik heb de Tilt nu in mijn bezit, en mijn gistkast staat in de schuur, aan het einde van de tuin. Jullie kunnen het al raden: Niet voldoende bereik om in huis vanaf de warme bank de vergisting te volgen... TOT DAT!!! ik op het idee kwam om mijn oude smarttelefoon (zonder kaartje) in de schuur te leggen in de buurt van mijn gistvat. Brewfather er bij genomen, en nu kan ik zelfs in China mijn vergisting volgen op elke telefoon of computer!

Mike101

Citaat van: Joop van den Hoek op 20-12-2018  00:03 uIk heb de Tilt nu in mijn bezit, en mijn gistkast staat in de schuur, aan het einde van de tuin. Jullie kunnen het al raden: Niet voldoende bereik om in huis vanaf de warme bank de vergisting te volgen... TOT DAT!!! ik op het idee kwam om mijn oude smarttelefoon (zonder kaartje) in de schuur te leggen in de buurt van mijn gistvat. Brewfather er bij genomen, en nu kan ik zelfs in China mijn vergisting volgen op elke telefoon of computer!

He Joop, hoe werkt dat precies?

hobbyman

Ik heb ook een TILT V2 en die werkt perfect. Er zijn een aantal betaal sites waar je de waardes op kunt zien, maar ik gebruik google drive. Dit is optie 1 die de fabrikant op zijn site heeft staan. Dit werkt goed.
Mijn gistvat staat ook in de schuur. Ik heb een goedkope kleine tablet van aliexpress. Deze leest via de bluetooth de waarde van de tilt, en met de tilt app stuurt hij de gegevens naar mijn google drive via de wifi. Dus uitlezen kan overal. Al met al wel veel geld voor het meten van temperatuur en soortelijk gewicht.

Joop van den Hoek

Citaat van: Mike101 op 20-12-2018  08:30 uHe Joop, hoe werkt dat precies?

Heel simpel, iedereen heeft wel ergens nog een goedwerkende smartphone, of kent iemand met zo'n ding.
Daar zet je de Tilt-app op en het werkt.
Deze telefoon verzend het via je eigen wifi de ether in en zo kan je via Google sheets of andere handig programma's overal kijken.
Bij vragen verder ff bellen... Hahahaha

Broeky

Citaat van: Wildor op 03-12-2018  00:04 uAls hij reageert zal ik het laten weten. Eerst maar eens zien of ie ze nog maakt.

William

Is hier inmiddels al wat meer over bekend?

Wildor

Deze week bericht ontvangen dat zijn builds momenteel op een laag pitje staan. Mocht hij weer een lading willen bouwen dan krijg ik bericht.

Maar op dit moment is Scorpionrose bezig om iSpindels te gaan bouwen, zodra hij eea concreet heeft horen we dat natuurlijk op het forum.

William

Scorpionrose

Citaat van: Wildor op 20-12-2018  18:45 uDeze week bericht ontvangen dat zijn builds momenteel op een laag pitje staan. Mocht hij weer een lading willen bouwen dan krijg ik bericht.

Maar op dit moment is Scorpionrose bezig om iSpindels te gaan bouwen, zodra hij eea concreet heeft horen we dat natuurlijk op het forum.

William

Dat bericht had ik dus ook van die jongen gekregen.
Dat hij het op een laag pitje heeft staan kan ik mij best voorstellen want voor die 30 euro waar hij ze voor aanbood is niet te doen als je alle onderdelen uitrekent en dan nog het 3d printen en calibreren.
Ik heb hier nu voor de eerste 10 stuks de 3d materialen geprint en voorzien van gewichten.
Heb tevens wat extra toegevoegd zodat de ispindel veilig word om te gebruiken aangezien ze gevoed worden door een lion accu en die moeten natuurlijk wel beveiligd worden tegen over/onderladen en tegen kortsluiting. Dus worden ze voorzien van een pcb protection board. Verder komt nu langzaam de materialen binnen vanuit de diverse landen waar de spullen besteld zijn.

Wildor

Als het goed in elkaar zit met goede componenten en het kost de helft van een Tilt dan is het dubbel en dwars zijn geld waard.

Op de een of andere manier ben ik altijd bang dat het schroefdeksel van zo'n ding los komt en het ding ineens onderin het vat ligt en zwijgt :) maar zo te horen ben jij kundig genoeg om ze degelijk genoeg te bouwen.

Ik wacht rustig af :)

William

Scorpionrose

Citaat van: Wildor op 20-12-2018  22:05 uAls het goed in elkaar zit met goede componenten en het kost de helft van een Tilt dan is het dubbel en dwars zijn geld waard.

Op de een of andere manier ben ik altijd bang dat het schroefdeksel van zo'n ding los komt en het ding ineens onderin het vat ligt en zwijgt :) maar zo te horen ben jij kundig genoeg om ze degelijk genoeg te bouwen.

Ik wacht rustig af :)

William

De Pet XXl waarin het zit worden meestal verkocht inclusief een logboekje, om het logboekje droog te houden.

Vik75

Scorpionrose.

Ik hou me wel aanbevolen voor zo'n ispindel.
Laat me maar weten als je ze wil verkopen.

Grts

Vik.

Broeky

Ook ik zou zeer geïnteresseerd zijn. Lijkt me een erg leuke en goede aanvulling op mijn hobbybrouwerij.  :D

peter

Scorpionrose.

Ik hou me ook wel aanbevolen voor zo'n ispindel.
Laat me maar weten als je er één te koop hebt.
Alvast bedankt.

Grts
Peter

Irukandji

Ik hou me ook aanbevolen

Davester

Gaaf ding en knap dat je die zo in elkaar krijgt. Zelf maken zou niets voor mij zijn.  :-[ :biersmile:


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.