Hobbybrouwen > Grondstoffen

De gemeten kleur van bekende commerciŽle bieren

<< < (2/6) > >>

fwouters:
Ja klopt, ze zijn al iets verouderd. Ik weet niet precies van wanneer ze zijn.

Drents Hopbier:

--- Citaat van: fwouters op 04-12-2012  13:15 u ---Ja klopt, ze zijn al iets verouderd. Ik weet niet precies van wanneer ze zijn.

--- Einde van citaat ---

Ik had ze destijds (en nu weer) op de website staan. Uit 2004 dus.

Hopbier

RobinB:

--- Citaat van: Albertus op 04-12-2012  10:35 u ---In het boekwerkje "Belgische Bieren; 210 bieren getest en geproefd" worden 210 bieren besproken en daarbij worden van elk bier ook de analyse resultaten vermeld (% alc; EBC; pH; IBU; troebelheid; schijnbaar, werkelijk en oorspronkelijk extract).

In het boekje wordt de Steenbrugge Tripel vermeld met 12,5 EBC (klopt met de 12 in jouw lijst), echter de Steenbrugge Blond staat vermeld met 17 EBC (in jouw lijst 11 EBC).
De Rodenbachs staan met een hoger EBC (>80) vermeld. Steenbrugge Dubbel klopt aardig. Palm en Palm Royale precies.
Hoe kleiner een brouwerij, hoe groter de deviatie.

Het boekje kan een aardige aanvulling op jouw lijst zijn.

Bert

--- Einde van citaat ---

Klinkt ials een aardig boekje, voor nu hou ik echter liever de huidige analyses van Palm (eigenaar van Steenbrugge, Rodenbach en kennelijk ook Boon) aan. :)

Albertus:

--- Citaat van: RobinB op 04-12-2012  15:30 u ---Klinkt inderdaad als een aardig boekje, voor nu hou ik echter liever de huidige analyses van Palm (eigenaar van Steenbrugge, rodenbach en kennelijk ook Boon) aan. :)

--- Einde van citaat ---

Als ik even tijd heb zal ik de EBC waarden uit het boekje inkloppen en met een PB naar je sturen.

Bert

RobinB:
Super! :duimop:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie