NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chinook

Ik ben tijdens het snoeien dit jaar eigenlijk alle knipsels weer in het water aan het stoppen in de hoop dat ze wortel schieten. Stekjes zijn af te halen in Amsterdam. Mag gratis, mag voor een ander stekje of voor een biertje.

Ik heb nu Centennial, Chinook en Styrian Goldlngs in de tuin (en water) staan en gaan waarschijnlijk allemaal wel een aantal stekjes opleveren. Ik heb al twee Centennial verpot van de week.

Voor de geïnteresseerde heb ik ook nog drie 'wilde' hoppen staan die ik op verzoek kan stekken. Ik heb ze nog niet gebruikt, dus ik heb geen smaakprofiel.

Tl;dr: binnenkort Chinook en Styrian Goldlngs, nu al Centennial stekjes rond Amsterdam.

Noordzij_1

Citaat van: Noordzij_1 op 09-04-2023  19:41 uWat te verwachten;
  • Netjes gelabeld
  • Flink stuk wortel; paar honderd gram per stuk (schone wortel; geen aarde)
  • Allemaal hadden ze al uitlopers

Als het allemaal een beetje wil groeien, heb ik dus de komende jaren ook weer wat soortjes te bieden.
20230417_173306_HDR.jpg
20230417_205458.jpg
20230417_205446.jpg   

Noordzij_1

Hopteelt gaat bovenverwachting goed voor een eerste jaar.
Nog geen kiloknallers als sommige foto's hier laten zien, maar verwacht wel ruim voldoende om van elk soortje 1 of 2 maal te kunnen brouwen.

Overigens had ik begin augustus gele bladeren, wat na een minuutje googlen een stikstof gebrek bleek.
Om het stikstofprobleem dus nog maar eens aan te wakkeren heb ik dit opgelost met een handvol N23 stikstofkorrels (voor gras) en een 10L gieter water per kuip; 2 dagen later weer keurig groene bladeren!

1 Low res.jpg

Rinus

Beste,
Ik ben op zoek naar aroma hop rizomen, liefst iets zoals bijvoorbeeld Simcoe of Perle. Ik heb nu Saaz in de tuin staan maar wil deze vervangen door mooie aromahopsoorten.
Heeft iemand iets voor mij of tips waar ik moet zijn? Alvast bedankt!

goom

Voor rhizomen ben je nu te laat... vanaf februari kan je deze het beste aanschaffen.
Ik denk dat ik volgend jaar een paar rhizomen heb, maar weet nog niet welke.
Het beste is na te gaan welke hoppen je zelf wilt... en dan kijken of deze beschikbaar zijn.
Het maakt niet uit of je ene plant koopt of een rhizoom.
Het resultaat blijft hetzelfde.
Het enige verschil is dat een rhizoom makkelijker is om te verzenden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.