Hallo, even voorstellen, ik ben Wim

Gestart door wimwo, 19-12-2012 22:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wimwo

Hallo allemaal. Ik heb me net aangemeld en wilde me dan ook even voorstellen. Ik ben Wim en kom uit Groningen.
Een half jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik zelf bier zou willen maken. Echter heb ik dit jaar voor het eerst zelf wijn gemaakt van eigen druiven uit de tuin, en, voorzover het lijkt, met succes.
Van het een komt het ander en daarom ben ik ook enthousiast geworden om zelf bier te maken.
De afgelopen tijd heb me er al redelijk in verdiept en bijvoorbeeld deze site en forum afgestroopt voor informatie.
Vandaag ook de eerste aankoop gedaan (brander) en ben van plan binnenkort een keer naar van der Kooy te gaan voor verdere aankopen.
Ik ben dus zoals gezegd een beginner en, ondanks de vele informatie die hier te vinden is, heb ik toch nog wel een paar vragen.
Ik ben me bewust dat het een leerproces is, en misschien wel try and error. Daarom lijkt me dit forum de ideale plaats om een en ander uit wisselen om tot een goed en misschien wel beter resultaat te komen.
groeten Wim

hopiebier

Succes! Is en blijft een erg leuke en lekkere hobby!
 :proost:

William

Welkom Wim!

Naast het forum kan gewoon meekijken met iemand een enorme versnelling in de brouwvaardigheden geven.
Je heb geluk dat er in Groningen een brouwersgilde is die regelmatig bij elkaar komt. Ze zullen zich straks wel melden.

heijligers


Herman

Hoi Wim,

Welkom. Zoals William al meldt is er in 'Stad' een actief gilde met bierbrouwers, de laatste jaren zijn er veel nieuwe leden bij gekomen. Je treft hier bierbrouwers die net zijn begonnen (1e bier net gebrouwen) t/m oude rotten die al tientallen jaren bier brouwen. Gewoon gezellig kletsen over bier en vooral proeven en laten proeven.

Kom eens vrijblijvend langs, elke 2e woensdag in de maand komen we bijeen in het oude RKZ (ingang Emmastraat). Zie ook de url onder mijn naam voor meer info.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.