Giststarter voor 10 hl

Gestart door Oscar, 22-11-2012 18:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

nope...maar er zijn zat hobbybrouwers die commercieel gaan of willen gaan. Dus mochten ze dit willen weten....kunnen ze het in ieder geval terug vinden. en zo blijkt ook dat de stap naar een starter voor 25 liter of 1000 liter niet eens zo heel groot is... :)

RobinB

Vanwaar de kegs?
Lijkt me lastig afgieten?

Slurry is beter te enten dan een hele starter.
Alsnog omzijl je hier de basale problemen niet mee, maar soit. :)

Citaat van: Oscar op 21-12-2013  19:15 ublijkt ook dat de stap naar een starter voor 25 liter of 1000 liter niet eens zo heel groot is... :)

Komt daar ook voor de commercieel mijn tip vd braumeister weer om de hoek kijken... ;)

Oscar

Citaat van: RobinB op 22-12-2013  01:50 uVanwaar de kegs?

Om het hete wort in af te laten koelen onder koolzuurdruk (geen oxidatie of infectie risico)

Citaat van: RobinB op 22-12-2013  01:50 uLijkt me lastig afgieten?

Dat hoeft niet! Je maakt een  starter van 1-2,5% van het totaal volume bier...

Citaat van: RobinB op 22-12-2013  01:50 uSlurry is beter te enten dan een hele starter.

Welke ervaring heb jij daarmee?  :brouwen:

Citaat van: RobinB op 22-12-2013  01:50 uAlsnog omzeil je hier de basale problemen niet mee, maar soit. :)

Zeker wel... deze ervaringen en werkwijze zijn praktijk gericht en getest. Heb jij andere ervaringen en of adviezen? Die bewezen beter zijn  ???  :weetniet:

 :degroeten:

Citaat van: RobinB op 22-12-2013  01:50 uKomt daar ook voor de commercieel mijn tip van de Braumeister weer om de hoek kijken... ;)

En bij commercieel vergeet jij zeker het kostenplaatje?   :) ;) ;D  Ik post hier uit 100% ervaring! En jij ?  :)


RobinB

Jij bent een commerciƫle brouwer, ik niet.
Je hoeft niet net te doen alsof je daardoor de waarheid in pacht hebt...

Ik geeft slechts wat opmerkingen en tips.
Daar kan je mee doen wat je wilt, als jij het argeloos aan de kant wilt schuiven onder het mom van je eigen heilige 100% ervaring, dan is dat jouw keuze.

luftie

Citaat van: John op 21-12-2013  19:01 uIs dit nog hobbybrouwen zoals het forum heet?

Boeiend, het is toch interessant?


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.